Zubiri - Pamplona 22 km

26 juni 2015 - Pamplona, Spanje

Om 6.00 ging de wekker en om 6.30 ontbijt. Wim, Henk en Loek vertrekken om 7.15. Elke om 7.30 en Paul om 8.00. De meeste pelgrim zijn reeds op pad en Paul komt wat achterblijvers tegen. Ook wat oudere die hem met ferme tred inhalen. Het wandelpad is goed begaanbaar en loopt iets glooiend. Grote klimmen zitten er niet tussen. Het eerste gedeelte is tussen de bossen over kleine stroompjes en riviertjes maar 10 km voor Pamplone verandert het iets. Kaler en droger. In Zurian staat een kleine kerk: Santa Lucia. Deze kerk is door pelgrims opgekocht en wordt met donaties gerestaureerd. Om 10.30 neemt Paul koffie met Tortillia en Kroketta met ham en kaas. Het laatste stuk gaat door de geboorteplaats van Miquel Indurain, 5 voudig Tourwinnaar, Villava. Hierna volgt een lang stuk waar Paul een bushalte ziet. Er stopt een bus die naar het centrum van Pamplona rijdt. Instappen! Hij komt als eerste aan en wacht bij de TO op Henk en Loek. Deze komen na 20 minuten en zij boeken een kamer voor 5 personen. Wij smsen Wim en Elke waar we zitten. Na Henk zijn douche haalt hij Wim op. Elke hebben we niet meer gezien?  Wim gaat even rusten en Henk en Loek gaan naar de TO voor meer info en kopen een oplader voor de I-pad, deze heeft het al een paar dagen opgegeven. Paul gaat ook de stad verkennen: de oude stadsmuur, de Cathedraal, een oude vesting en het stadion waar het stierenvechten plaatsvind. De stad maakt zich op voor de beroemde stierenrennen door de straten. Deze vind plaats rond 6 juli. De houten hekken waar de stoere binken kunnen opspringen staan op sommige plekken reeds klaar. We besluiten om in de stad iets lekkers te eten.

1. Joop en Inge Roelands:
    26 juni 2015
    Zoooo.....jullie gaan super! Pamplona is een gezellige stad en morgen is er vast wel weer een hoop muziek in de straten.
    Geniet ervan!

groetjes, Inge
  2. Francis:
    Ole!
  3. Martha Josee:
    26 juni 2015
    Hallo Paul en Henk, Wat gaan jullie snel! Leuke verhalen en wat een ervaring doen jullie op. Geen last van vermoeide voeten? Elke dag kijken wij uit naar jullie verhalen. Heel veel succes en veel wandelplezier en geniet van de Spaanse cerveza of een heerlijke wijn en de tapas. Groetjes, Joop en Martha
  4. Petra:
    Is Elke terecht?
  5. Marijke en Arie:
    26 juni 2015
    Al in Spanje, goed hoor! Liggen jullie voor op schema?