Santiago de Compostella

30 juli 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Heerlijk uitgeslapen tot 8.30! Henk had vannacht een ongemakkelijke nacht: buikgriep. Gelukkig was dit 's morgens weer over. Wij bezoeken wederom de kathedraal. Het is nog heerlijk rustig en is geen wachtrij om je handen op de schouders te leggen van het beeld van Jacobus. Het is een kopie, van het origineel verdwenen af en toe wat diamanten. Ondanks dat het niet druk is het een levendige kerk. Er worden 2 diensten gegeven in 2 zijkapellen, er is een rondleiding. Verschillende mensen gaan te biecht (mogelijk in verschillende talen) ook wat nonnen zitten geknield bij de biechtstoel. Het touw van de beroemde Botafumeiro (wierookvat) laten wij onberoerd. Hierna brengen wij onze was weg, voor Paul de laatste maal deze Camino. Nemen een ontbijt (verse Bocadillo met rauwe ham en kaas). Paul gaat zijn terugvlucht conformeren en aan de blog, Henk geniet van de stad. Wij spreken af om 15.00 en lopen wat souvenierswinkels af. We drinken een Gin-tonic en komen Ramona uit Oostenrijk weer tegen. Prettig gesprek en Henk heeft hierna trek in een grote T-bone. Zo gezegd, zo gedaan. We drinken hierna nog een koffie con leche met likeur 43 (met ijs). Paul neemt nog een Rioja en naar bed.

1. Hans vd Hoeven:
    30 juli 2015
    Hoe voelt dit nu, de tocht achter de rug? Voldaan, opgelucht, triomph?
    veel liefs
    Hans
  2. Francis:
    30 juli 2015
    Zo, hèhè. Van de winter de elfstedentocht?
  3. Hans zijp:
    Hoi Henk,

Fantastische prestatie zeg en wat een mensen, avonturen en verhalen.
    Gefeliciteerd.
  4. ELLY:
    30 juli 2015
    De opluchting straalt van jullie gezichten af, Paul goede thuiskomst!

groetJoop en Elly
  5. Renate:
    31 juli 2015
    Jullie niets te biechten? Hihi;-) Heerlijk genieten op de Crocks de stad jullie nemen het er gelukkig lekker van, dat hebben jullie dubbel en dwars verdient. Gek idee voor Paul, de volgende was weer op de Kolgansstraat. Nou ja, voor Henk zit het er ook bijna op. Hoe ga je dat doen Henk? Van Fistera terug met de bus en dan vliegen vanuit Compostella ofzo? Veel plezier nog!
  6. Cor de Jong:
    11 augustus 2015
    Gefeliciteerd, Henk en Paul! Heb ik het goed begrepen dat je nog in Finisterre bent geweest, Henk? Ik ben op 15 juli in Santiago aangekomen en in 4 dagen naar Finisterre gelopen. Toen met de trein terug naar Nederland. Lekker rustig.
    Ik hoop dat de tocht bij jullie ook een onuitwisbare en diepe indruk heeft achtergelaten.
    Groeten van Cor de Jong, de Eindhovense pelgrim die je voor Namen hebt ontmoet. (Weet je nog: "Voelee voe remplier ma boetije avek de loo sie voe ple?")