Roncevalles - Zubiri 20 km

25 juni 2015 - Zubiri, Spanje

De wekker zetten is niet nodig, om de de 5 min gaat er een mobiel af. Iedereen loopt heen en weer, pakt zijn rugzak in en vertrekt. Wij als laatste en drinken koffie samen met Elke bij hotel Sabina. De wandeling gaat door bos en is fris. Het is 7.30. Wij komen bij een nieuw café die Elke nog niet kent, net nieuw. Wij drinken koffie en thee en Tortilla. Elke rookt een sigaret. Henk koopt wat fruit voor ons bij de mercado en gaan verder. Wij vinden, behalve het eten, de taal en de verkeersborden, nog geen Spaanse invloeden. Paul loopt nog twee maal verkeerd voordat hij Elke weer tegenkomt. In Espinal drinkt Henk cola en bijt een glas stuk, Paul koffie en Elke een cerveza con lemon en rookt een sigaret. Wij halen hierna Wim in en als het begint te stijgen gaan Wim en Henk even liggen in de schaduw. Op een punt, voordat wij dalen, zitten Paul en Elke aan het fris, met sigaret. Na nog geen 15 min. komen Wim en Henk al aanlopen. Loek is al in Zuberi en heeft geboekt in alberque El Palo. Op verzoek van Elke gaan we naar een klein barretje wij wij brood eten met kaas, olijven, chorizo en ham. Paul, Wim en Loek hebben nog honger en nemen voor € 13,-- een pelgrimsmenu in El Palo. Henk en Elke blijven hangen. Rond 21.45 is iedereen weer op de kamer: morgen om 6.00 op en om 7.00 vertrekken naar Pamplona, het wordt 30 graden.

1. Renate:
    25 juni 2015
    Henk bijt een glas stuk???? Is dat Spaans temperament? Hier alles goed, Bart gaat morgen een start maken aan hert verschuiven van de kleding kasten voor de nieuwe babykamer...hier was hert vandaag eindelijk ook lekker weer, gelukkig geen 30 graden! Succes morgen weer in de hitte!
  2. ELLY:
    26 juni 2015
    Weer leuk verhaal,dus jullie lopen af en toe apart?sterkte de komende tijd met de hitte!
    liefs zus Elly
  3. Greetje:
    26 juni 2015
    ik begrijp dat jullie nu in Spanje zitten/??
  4. Tinie Hoetjes:
    27 juni 2015
    Henk, voortaan tandjes maar uit doen als je weer een glas krijgt, of neem een plastic beker mee!!!Groetjes!XXX