Finisterre - Faro de Finisterre

4 augustus 2015 - Fisterra, Spanje

Deze dag begint met een koffie con Leche en een Bocodillo ham-kaas-tomaat in het Duitse café met Elke en Ingrid .Er is markt en die is heel gezellig. Hierna het visserij museum bezocht in een oud fort. Ik heb geleerd dat er verschillende vissen op de bodem van deze zee zijn: zand, platvis, rots, gewone vissen, waterplanten, kreeft en octopus. Dit was dus heel leerzaam. Terug op de markt wordt ik aangesproken: kom jij niet uit Heiloo ?  Marjan Hooghoudt en Henriette den Blanken hebben samen de Camino Frances gelopen ! We drinken een kop koffie, en de uitwisseling was erg gezellig. Zij namen de bus naar Santiago. Hun mannen komen vandaag per vliegtuig aan voor een gezamelijke vakantie. Erg gezellig, gelijkgestemde mensen. Om 19.00 uur 3 km naar Faro de Finisterre (het einde van wereld) gelopen.  Foto gemaakt bij paaltje 0.00 km. Langs het Light House (vuurtoren) naar de rots hoog boven de zee, met kolkende golven er omheen, ruw en indrukwekkend. Men mocht vroeger hier zijn oude kleren verbranden. Er is net nog een bosbrand door veroorzaakt, dus dit kan niet meer. In een mast op de rots komen nu de kleren te hangen: mijn blauwe onderbroek ! Ik wilde hier wachten op de zonsondergang, maar dat gebeurde om 21.45, ben dus uren op de rots geweest. Dan maak je ook weer leuke dingen mee: Vlak bij mij een jong stel. Op gegeven moment zit de man op zijn knieën en doet een huwelijksaanzoek, compleet met ringen en huilende gelukkige jonge dame. Het was erg romantisch, Na een uurtje kwam het stel bij mij, ik feliciteerde hun en zij vroegen om een foto bij een hart van steentjes wat daar lag. Wat heerlijk om 2 gelukkige mensen te zien en te ontmoeten. De man vertelde mij dat ik de eerste was die het wist. Hierna nog een selfie met ons drieën. Na een hele mooie zonsondergang was mijn dag was weer fantastisch.

1. EDIT:
    5 augustus 2015
    Oh Henk, je bent helemaal fout gelopen; het einde van de wereld is HIER!!

groetjes
  2. Francis:
    5 augustus 2015
    Ik had er graag bij geweest vandaag!
  3. Brigitte Wijering:
    5 augustus 2015
    Wat een schitterende (bijna) afsluiting voor jou van deze lange weg. Ik hoop dat het je gebracht heeft waar je op hoopte.
    Straks een heel goede terugreis!
  4. Renate:
    5 augustus 2015
    Wow, wat een mooi verhaal weer! Ennuh...je onderbroek?????// Hihi, nou die is inmiddels lekker fris weer hoor!! Dat zal een bijzonder moment zijn geweest, zo'n ritueel, en dan het aanzoek! Niet te vergeten de 2 dames uit Heiloo!! Wat een dag..Prachtig.
    Morgen je laatste etmaal daar, geniet maar extra..Proost alvast!