Finisterre - Noord-Scharwoude

7 augustus 2015 - Fisterra, Spanje

De wekker gezet om 7.00 uur, maar om 6.30 klaarwakker. Rustig gedouched en mijn spullen bij elkaar gezocht en div. kleding weggegooid. Om 8.00 uur naar het dorp gelopen en lekker aan de koffie. Om half negen was de Duitse familie compleet. Gezamenlijk ons ontbijt gegeten en om 9.45 uitgezwaaid door Elke en Martin. De bus was om 11.00 uur in Santiago. De aeroportbus bracht mij om 12.00 uur naar het vliegveld. Ik was veel te vroeg voor het inchecken, dat begon pas om 14.00 uur dus heerlijk op het terras een biertje gedronken. Het vliegtuig had `n uur vertraging en om 19.15 uur geland op Schiphol. In de aankomsthal zie ik Hans, Marie en Henk Battem compleet met spandoek staan:                                                           Henk, Kanjer, wij zijn trots op je..kus                                      Wat leuk als je niets verwacht, Eigenlijk wilde ik graag een kroket of een nasi schijf, maar het werd, gezamenlijk met de mannen, Kwekkeboom kroketten eten. Met de auto naar Noord-Scharwoude. De volgende verrassing: een leuke tekst op de garagedeur (zie foto). Het is heerlijk om na 4 maanden weer thuis te komen met een schat aan pelgrim-  en wandelervaring, die heb ik en die kan me niet meer worden afgenomen. Dit zal de komende tijd zeker een nieuwe plaats in mijn leven krijgen.

Tot slot:

wij willen iedereen heel hartelijk bedanken voor de hartverwamende en leuke reacties op onze blog.

Hier sluiten wij onze blog mee af na 2571,8 kilometer, het is over en uit !

Bon Camino Henk & Paul

1. ELLY:
    Welkom Thuis!!!!!
  2. Tine van Meurs:
    Welkom thuis.
    Wat heerlijk om weer bij de familie te zijn.
    Bedankt voor alle leuke verslagen.
    Ik heb ze met plezier gelezen.
    Hartelijke groet van Tine
  3. Joop en Inge Roelands:
    7 augustus 2015
    Deze ervaring pakt niemand je meer af en zal nog heel vaak in je gedachten terugkomen.
    Wij zijn ook net aangekomen in Santiago. Nog een paar daagjes van de
  4. Joop en Inge Roelands:
    7 augustus 2015
    Van de kust genieten en dan dinsdag weer lekker naar huis.
    Groeten van joop en inge en vast tot ziens in Langedijk
  5. Francis:
    7 augustus 2015
    Henk, staat je bier koud? Goed gedaan man! En hoe jij omgaat met vertraging, geweldig!
    Paul, jou zie ik ook vast binnenkort! Ook jij natuurlijk een goed gedaan!
  6. Renate:
    7 augustus 2015
    Je bent vast blij dat je weer lekker thuis bent na je prachtige avontuur! heerlijk weer op je eigen bed vanavond..Nogmaals, ik heb elke keer genoten van jullie reisverhalen maar aan alles komt een eind. Welkom in Nederland, welkom thuis.
  7. Sieska Struik:
    7 augustus 2015
    Hoi mannen,wat een geweldige prestatie hebben jullie neergezet.wie doet het jullie na?ruim 1500 km.Lopen !!wat wordt het volgende spektakel stuk??wat zullen jullie prachtige ervaringen hebben.gaan jullie daar ook weer een verslag van maken?of een leuke lezing in het dorpshuis? Geniet nu maar van het weer lekker thuis zijn? Groetjes
  8. Margreet Fokkens:
    8 augustus 2015
    Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Bedankt voor de vele mooie verhalen en foto's.
    Nu weer wennen aan het dagelijkse leven in Nederland.
    groeten van Margreet
  9. Marita Proper-Ham:
    8 augustus 2015
    Lieve pelgrimgangers
    Graag willen wij jullie bedanken voor jullie ,mooie verhalen over jullie tocht naar Santiago en jij Henk nog naar Finisterre.
    Wij hebben er van genoten en zeker in gedachte veel meegelopen als we weer plekjes zagen waar ook wij herinneringen aan hadden.
    Dank en heb het goed thuis, wat ook best wel weer wennen is, was onze ervaring. Een harte groet van Jan en Marita Proper
  10. Elly Teitsma:
    12 augustus 2015
    Hallo Henk, Sorry dat ik geen reacties gaf op jouw laatste deel naar Fisterra, maar ik had geen PC. Uit je verhalen en foto's blijkt dat je een geweldige trip hebt gehad daar naar toe. Schade heb ik dus ingehaald! Prachtig al die ontmoetingen, foto's en verhalen. Jij hebt genoten, maar ik ook. Bedankt daar voor! Nu weer in Noord Scharwoude, terug op Neerlands bodem, een hele omschakeling! Hartelijke groet!
  11. Marjo de raad:
    29 augustus 2015
    Beste Henk, ik heb je maar hel kort ontmoet op de camping in Thieviers, je hebt me toen geholpen met mijn i pad, en verteld over je tocht naar santiago, heb je gevolgd op je internet pagina , een mooie prestatie ook voor je broer. Heel veel geluk in je verder element , groetjes Marjo de raad