Camelle - Camarinas 22 km

2 augustus 2015 - Muxia, Spanje

Na een heerlijk ontbijt, o.a. Catalaanse tomaatsalade op brood met olijfolie en ham, wachten op de bus naar Camelle. Deze was gratis omdat er feest was in deze plaats. Ik was de enige klant tot het eindpunt. Hier is het museum "off the German" deze ging open om 11.00. uur. In deze plaats woonde een Duitser die zich met moderne kunst bezighield. Hij is overleden maar het is een goed en leuk museum over hem: zie de foto`s. Ik ging de kustroute wandelen, eerst over de weg en later over veel rotsen en duinen, spannend, ik was de enige.  Met hele mooie uitzichten. Deze route koste mij 3 uur over 10 km. Ik voelde me heel gelukkig dat ik dit kon en mocht doen, zo mooi was het. Na de 10 km werd het weer een pad, ook leuk maar anders. Na verloop van tijd zie ik de vuurtoren op een schiereiland, sensationeel ! De laatste 8 km, naar mijn dorp, duurde lang voor mijn gevoel. Om 18.30 kom ik moe maar voldaan aan een drink mijn cerveza. Het leuke daarvan was dat als tapas een warme vis geserveerd werd. Ik dacht 3 van deze vissen en ik hoef niet meer uit eten, het blijf bij een visje, dus ik ga straks nog uit eten.

1. Greetje:
    2 augustus 2015
    dit lijkt een beetje op vakantie Henk zoals je dat beschrijft
    geniet er van greetje
  2. ELLY:
    2 augustus 2015
    Leuk verhaal Henk, en zo in je eentje,maar is ook wel eens fijn voor de verandering,lieve groet Elly
  3. Francis:
    2 augustus 2015
    Henk, klinkt allemaal heel bijzonder. Lekker, als alles klopt.
  4. Elly Teitsma:
    3 augustus 2015
    Wat een prachtige foto's Henk en wat een mooie route is dit. Genieten dus! Op naar de volgende dag!
  5. Hans vd Hoeven:
    3 augustus 2015
    Mooi, zo in je eentje! Toch nog genieten van een mooie omgeving in je eigen energie is ook goed.
    Je broer is al 'hoog en droog' thuis. Je zult m vast wel op sommige momenten missen!
    Nog even en wij mogen jou ook weer hier zien, ik kijk er naar uit ☺❤Hartegroet Marie
  6. Renate:
    3 augustus 2015
    hey henk, een goede keuze dus om met de bus zo'n stuk verder te gaan..zit je nog met bekende pelgrimo's in de bus? Het ziet et mooi uit op de foto's... Morgen nog een dag langs de kust lopen, dat zal wel een mooie route zijn! En wat moest ik lachen om Paul z'n tas, ingesealed als een cocon...een rups is er niets bij!
  7. Sjaan Pepping:
    4 augustus 2015
    Wat een mooie route loop je. Prachtige foto's en een mooie verhaal. Jullie kunnen straks wel lezingen geven!!!!!!!!. Geniet van de laatste dagen, plezier nog naar Finisterre.
  8. Tinie Hoetjes:
    5 augustus 2015
    Hoi Henk, Voel jij je niet eenzaam zonder Paul??Wat een energie heb jij!gewoon doorgaan met mooie foto's en verslagen!
    Wanneer kom jij weer deze kant op??Groetjes van ons, en we blijven je volgen!!XX