Pamplona - Puenta la Reina 25 km

27 juni 2015 - Puente La Reina, Spanje

Om 6.00 ging de wekker, geen ontbijt. Wim was om 6.20 op pad, wij 10 min. later. Loek blijft een dag langer in Pamplone om wat per post te versturen en om de stad te bekijken. We hebben afscheid genomen na ruim 5 weken, maar we gaan Loek nog zien op de Camino. Van Elke krijgt Henk een sms waarin ze aangeeft te slapen 5 km voor Pamplona (wat haar plan ook was) We lopen de stad uit, ontbijten bij een bakker: koffie, jus en toast met olijfolie. We nemen er nog wat zoets bij. De stad begint te ontwaken en we zien veel pelgrims en sporters. We gaan omhoog naar Zariquiegui wat aan de voet van de top ligt wij komen Wim tegen en drinken wat. Hierna naar de Alto del Perdon 673 mrt. Op de kam staat het eerste windmolenpark van Spanje. Op 4 km hoor je het geluid al bulderen. Van beneden lijken ze enorm groot, komen wij boven blijken zij een stuk kleiner te zijn. Ze hoeven niet zo hoog, er staat een flinke wind. Ook staat hier een metalen kunstwerk over de pelgrims. Uiteraard maken wij foto's. Wij gaan verder voor de laatste 12,5 km.  Wij komen een stel uit Nederland tegen met een ezel. Zij hebben Sam gekocht in Zuid Portugal en lopen nu terug tot Frankrijk. Hier willen zij Sam op een trailer zetten naar Nederland en samen verder gelukkig leven. Paul komt een Finse tegen en gaan in Puente la Reina een alberque zoeken. Zij lopen de stad door en vinden geen geschikte plek. Henk belt, hij heeft er een gevonden. Wim, Henk en Paul slapen bij de Braziliaanse Nathalia. Wij slapen op een kamer met een Italiaans stel. Wij frissen ons op en gaan de stad in om te eten. We vinden een lokaal restaurant wat een menu aanbied voor € 15,--. Prima, deze nemen wij en we zitten perfect. Uit het voorgerecht van salade konden wij niet kiezen, dus schotelde zij ons 3 salades voor. Hierna het hoofdmenu en het dessert. We nemen nog een fles wijn voor € 4,--. Heerlijk voldaan gaan we naar bed.

1. Annemarie Kruidenberg:
    28 juni 2015
    Hallo Henk en Paul,
    eindelijk weer een reactie van mij.
    Wat een heerlijke verhalen en leuke foto's en wat gaan jullie snel, nu al in Spanje. Ik had zo graag een weekje met jullie meegelopen, helaas gaat dat niet lukken. Maar ik lees over al die interessante en leuke ontmoetingen die jullie hebben, jullie zullen mij niet missen.
    Nog even volhouden, (ik blijf jullie volgen) en blijf genieten van jullie belevenissen.
    Dikke zoen, Annemarie
  2. Tanja:
    28 juni 2015
    Ik ben blij weer een paar foto's van jullie zelf te zien (die van de ezel is anders ook leuk hoor).
  3. Francis:
    29 juni 2015
    Gaat weer lekker jongens!Die ezel ziet er goed uit!