Triacastella - Sarria 19 km

23 juli 2015 - Sarria, Spanje

Om 23.00 lagen wij in onze beddenkoets, dus ging de wekker om 6.00. Beide lekker geslapen dus uitgerust. Het was nog donker en mistig dus eerst een ontbijt. Koffie en thee, jus en een croissant. Het dorp uit: omhoog, de mist was nog niet weg. Veel bomen en vogelgeluiden, hierdoor leek het wel Costa Rica. Het blijft vakantie, dus dat is meegenomen. Zoals gisteren: slingerende paadjes door onaangetaste dorpjes. Plotseling een groep van zo'n 40 padvinders luid zingend, dit hoort ook op de Camino Frances. Wij gaan pittig omhoog en genieten van het landschap. Beide vinden wij vandaag en gisteren de mooiste etappes in Spanje. Boven bij SAN XII zien wij de wolken in de vallei hangen: mooi! Uiteindelijk in Fruela kunnen wij aan de koffie en komen weer bekenden tegen. Opa en oma uit Groningen, dochter en 2 kleindochters. Opa, oma en dochter hebben de Camino al eerder gelopen en vertelt dat de prijzen in de alberque in guldens F 1,50 tot F 2,50 golden, de tijd verandert. De eigenaar van de bar is vriendelijk en heeft plezier in zijn werk. We verlaten de bar en zien 2 BMWs staan. Eerlijk verdiend. Van hieraf gaan wij dalen en dit geeft mooie vergezichten. Het is druk op de Camino.  Om ons pension te vinden moeten wij toch klimmen in Sarria, maar oké, dit moet zo wie zo. Na het inchecken gaan wij naar de Italiaanse bar/restaurant/alberque eigenaar van ons pension, voor info wbt. de was en het eten. We drinken wat: het is happy hour, dit betekent bij deze bar, gratis hapjes. Uiteindelijk eten wij met Maria (fietst vanuit Nederland in etappes) en 2 Duitse en een Deense dame. We kunnen geen pizza bestellen (de pizzabakker is ziek) dus een menu, dit valt tegen. Om 22.30 gaan de oogjes op slot

1. Joop en Inge Roelands:
    23 juli 2015
    Er staat ons nog heel wat moois te wachten, maken we uit jullie verhaal op. Mooi...dat plaatje met die wolken achter jullie...
    We zien in de verte de Montes de Leon al. Dus het duurt niet lang meer voordat wij ook weer gaan klimmen. Groetjes van Inge en Joop
  2. Renate:
    23 juli 2015
    Te gek dat het laatste stuk van de hele tour zo verrassend mooi is! Vertrekken jullie nog steeds zo vroeg? Mooie foto van boven de wolken, het is wel duidelijlk te zien dat jullie naar boven zijn gelopen, en niet zijn gelift:-) Wij hebben net lekker bij Sia gegeten met Liesbeth, Ruben en Daniël ook en Valerie natuurlijk! NU even lekker chillen, mijn weekend is alweer begonnen!!!
    Jammer dat er niet iemand tussen julli in stond......met een wit shirtje.