Trabadello - O Cebreiro 21 km

21 juli 2015 - O Cebreiro, Spanje

Om 5.00 ging de wekker voor Paul en Henk. Er wacht hun de laatste "hoge en zware" etappe naar O Cebreiro. Wij vertrekken met zijn 2 en. Wim en Inge nemen de taxi: Wim voor het stijgen en Inge voor het afdalen. Uiteindelijk komt Wim in een plaats aan, die ik niet kan plaatsen, en Inge is niet op komen dagen. Paul kreeg van Loek een bericht dat hij in Venras de Naron Duitse Elke heeft ontmoet. Elke heeft flink "gebust". De eerste kilometers is het donker en slecht aangegeven maar wij verdwalen niet.Wij lopen langs de weg en zien verderop een grote groep. Witte vlag voorop met rode stip. Dit blijkt uiteindelijk een groep van 140 Spaanse schoolkinderen te zijn. In Las Herrerias nemen wij ontbijt en de groep trekt in een lange stoet voorbij. Na 1 km gaan wij van de weg af een wandelpad op. Op dit punt ziet Henk de taxi van Wim & Inge. Nu wordt het menens: puntige rotsen en stijgen. In La Faba drinken wij wat en ontmoeten Patrick een Belg uit Antwerpen. In La Laguna komen wij hem weer tegen en Paul drinkt samen een biertje met Patrick. Uit de bar klinkt Keltische muziek. Het landschap is prachtig: vergezichten en alles groen. Op de vlakke delen wat landbouw. Ook vele grote volkstuinen. Het weer is veranderlijk, bewolking en zon en op de top lopen wij in de wolken, het is zelfs een beetje fris. Om 12.00 komen wij Patrick weer tegen in O Cebreiro. Hij gaat verder en wij blijven. De plaats is druk en toeristisch. Er staat een Palloza open voor publiek: slaapplaatsen, zithoek met vuur, compleet ingericht. Voor de schoolgroep wordt een mis opgedragen, dus staan er 140 rugzakken buiten de kerk. Op de route komen steeds meer pelgrims en het is moeilijke een kamer te boeken. Voor Sarria, 2 etappes verder, moeten wij boeken via Booking.com, vooruit dan, het scheelt weer € 11,-- ! We eten vandaag een pelgrims menu.

1. Francis:
    21 juli 2015
    Tjongejonge, het lijkt wel vakantie! Knap mannen, geen taxi, geen bus. Ik heb ook maar direct een biertje opengetrokken.
  2. Elly Teitsma:
    21 juli 2015
    Niet te geloven, als ik jullie route bekijk vanaf Noord Scharwoude! Volle bewondering! Nog 150 km! Enjoy!
  3. Zwanet:
    21 juli 2015
    Nog veel wandelplezier het laatse stukje. Echt geweldig.
    Hartelijke groet ook voor het thuisfront.
    Albert en Zwanet
  4. Ria Penders:
    Hoi mannen,
    De afgelopen twee weken heb ik jullie reisverhaal niet kunnen lezen. In de bergen van Noorwegen is niet vaak internet beschikbaar. Vandaag wel! Ik ga alles lezen en heb al gezien dat jullie nog 150 km van het doel af zijn. Echt heel goed!
    groetjes vanuit een nat en koud Noorwegen (12 graden!)
    Ria
  5. Renate:
    21 juli 2015
    Nog maar een stukje, en wat een prachtig groen landschhjhap! Alleen jammer voor jullie met al dat geklim....en gebooked bij Booking.come?? Wow, dan moet het echt druk zijn onderweg!! Jullie hoeven nog geen eens meer de afstand van de Nijmeegse 4 daagse meer te lopen..die is vndaag begonnen hè? Hopelijk hebben jullie een goed pelgrims menu gehad..
  6. Tanja:
    21 juli 2015
    Zo af en toe lees ik toch dat mensen de bus nemen, maar jullie niet ! Geweldig mannen, ik ben trots op jullie !!
  7. Dineke:
    22 juli 2015
    Prachtige foto's!! Wat een mooi uitzicht vandaag weer!!