Cacabelos - Trabadelo 19 km

20 juli 2015 - Trabadelo, Spanje

Om half zes vertrokken en Paul zag gelijk een bar om gebakken eieren met bacon en thee te nemen. Henk & Wim liepen door, zij kregen dit niet door hun keel. Langs de weg verder en na 2 km de wijngaarden in. Mooi landschap, rode aarde en slingerend. In Villafranca del Bierzo gezamenlijk aan de koffie en jus. Onafhankelijk van elkaar kopen Henk en Paul fruit. Paul geeft een deel aan Wim die doorloopt. We komen weer veel bekenden tegen, het lijkt wel een grote "familie". Nu lopen wij langs de oude hoofdweg (er is een nieuwe snelweg neergezet) dus veel asfalt. Weinig auto's , maar veel fietsers. Het landschap lijkt op de Alpen, wij lopen door een smalle vallei. In Pereje drinken wij wat en komen Inge tegen  ((Duitse dame, die moeilijk loopt). In Trabadelo komt Paul als laatste binnen met een houten parasol? (jammer genoeg geen foto). De 2 mannen zitten bij de verkeerde tent, dus lopen wij 400 mrt. verder. De rural (B&B) is dicht, dus wachten wij af. Na 15 min. komt de overbuurvrouw de sleutel geven (uit de bloemenbak) en kunnen wij erin. Wij kopen een biertje en kijken vanaf ons adres naar alle voorbij lopende peregrinos. Inge komt, heel moeilijk, aanlopen en besluit bij ons te slapen. Zij krijgt een stoel en een biertje en is heel blij. Uiteindelijk is de was gedaan, er is gedoucht en iedereen doet een schoonheidsslaapje. Wij eten heel simpel: brood met kaas, ui, tomaat etc. en het smaakt prima. Henk en Wim drinken een wijntje en Paul gaat bloggen bij de locale bar 400 mrt. terug. Morgen de berg op naar O Cebreiro: 1300 mtr.

1. Dineke:
    20 juli 2015
    Succes morgen!!!! Geniet van het uitzicht!!!
  2. Francis:
    20 juli 2015
    Mooie fotoos en mooi verhaal. Eieren met spek! Lekker hoor!
  3. Elly Teitsma:
    21 juli 2015
    Inderdaad gezien de foto's wordt het landschap er mooier op. Morgen bergopwaarts (te voet...)'Succes en geniet nog maar!