Saint-Leonard-De-Noblat -Limoges 26 km

31 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Door de eigenwijsheid van Henk & Paul lopen wij in het begin reeds 2 km extra! Afdalend naar de rivier de Vienne, onder de spoorbrug, via een oude stenen loopbrug een heel oud stukje Saint-Leonard-de-Noblat met een huis uit 1622. Mooie plaatjes langs de rivier. Bij een porcelein fabriek heel stijl omhoog. Hierna, jammer genoeg, over veel kleine D wegen. Ze zijn niet druk, maar alleen maar asfalt is voor Paul zijn hiel niet prettig. Het landschap blijft mooi: bossen, weides af en toe de vleeskoeien en schapen, maar alles is groen: het groeit hier uitstekend. Wij komen Luuk & Bernadette weer tegen en Loek gaat met Luuk aan het stoeien aan zijn rugzak. Deze hangt teveel op zijn schouders. Uiteindelijk lukt het Loek niet. Henk ontdekt de ronde, in elkaar liggende dakpannen, die zo specifiek zijn voor het zuiden van Frankrijk. Ook hierover ' n kleine discussie (later hierover meer). In Feytiat kunnen wij de aan de coca en een snack. Nog 6 km  lopen naar Limoges, langs een Zone Commercial (grote winkels) Over het spoor naar de rivier en ook een dezelfde stenen loopbrug steil omhoog naar de kathedraal Saint-Etienne. Op deze brug kommen wij Jelle tegen uit Friesland die overmorgen verder gaat met zijn trip naar Santiago. Hij doet het in etappes van 3 weken. Hij mag niet langer van zijn vrouw. Wij komen Jelle hierna niet meer tegen. Tampon gehaald en naar de zusters van de Franciscanen om te overnachten.  Er zijn nog 5 andere pelgrims. Nadat de rugzakken op de kamer staan, gaan wij park in. Er is een Dahlia tentoonstelling, een miss verkiezing en er wordt geschilderd. Het lijkt wel Place du Tetre. Het is een heerlijk sfeertje met bier uit Limoges. We eten pizza en gaan vroeg naar bed. Paul loopt nog ff naar buiten voor internet en komt in gesprek met Fay. Deze is als laatste overgebleven van het festival van vanmiddag. Ze heeft een hele krat met Dahlia's mee, deze zijn overgebleven (het is Moederdag en elke moeder kreeg een gratis Dahlia), en nog een grote fles bier uit Limoges. Zij is gek van Limoges, grote plattelandstad in het centrum van Frankrijk. Hieronder begint het zuiden. We slapen alle drie prima, in vergelijk met gisteren. De klokkentoren slaat hier niet tussen 10.00 en 7.00 !

1. Elly Teitsma:
    1 juni 2015
    Jullie vreten kilometers door een prachtige omgeving en nu lekker warm weer! Ik heb veel respect voor jullie! Mooie plaatjes, super. Geniet van de mooie dingen en het leven! Ik geniet mee, bedankt!
  2. Gerard:
    1 juni 2015
    Mooi Mannen, Limoges alweer.
    Waar blijft de rustdag? Hier?
  3. Tanja:
    1 juni 2015
    Wat leuk dat je zo veel hebt geschreven, Paul !
    En wat is deze omgeving ook weer mooi,
    ik gebruik jullie laatste foto steeds als achtergrond.
  4. Hans vd Hoeven:
    Hoi mannen,
    Jullie gaan weer als een trein zeg ! Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Hier lijkt het soms wel herfst maar eind van de week wordt het beter. Limoges kennen we, een heerlijke omgeving.
    Veel liefs
    Hans en Marie