Les Billanges -Saint-Leonard-de-Noblat 22 km

30 mei 2015 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

We hebben vandaag een korte route van 22 km. Het weer is omgeslagen: fris 12 graden en bewolkt, gelukkig geen wind. Het landschap is heel groen, bos, weides en wat graanvelden veel heuvel op en af. Na 5 km. komen we bij een brede rivier Le Taurion, wat een recreatie gebied is: bootjes en vissers. Loek heeft een gesprek met 10 dames die een wandeling beginnen. Loek praat honderduit over zijn Camino. Wij lopen over een oude betonnen brug, dit levert mooie plaatjes op. Hierna van de weg af en gelijk omhoog. In Le Chaternet-en-Dognon nemen wij een plat Du jour voor maar  € 12,55, 4 gangen incl. wijn en koffie! Het hoofdgerecht was canard en friet. Het begon te miezeren, maar het zette niet door en warempel het werd warmer. De wandeling gaat over geitepaadjes en modderige bospaden. Wij komen een aankondiging tegen voor pelgrims tegen: Le Tronc Du Pelerines, wij denken koffie! Het blijkt in het bos een grote boomstronk te zijn met boodschappen en persoonlijke voorwerpen die hierop worden achter gelaten. Henk laat het olifantje van Cisca achter. Het is een kleurig geheel. We laten hier alle drie een tampon plaatsen op onze credentials. Bij een oude watermolen nemen wij pauze. De laatste 4 km zien wij Saint-Leonard-de-Noblat liggen met 2 enorme oude begraafplaatsen. Wij halen de code op voor onze gite. Hier kunnen wij weer wassen en drogen. Wij kopen wat lekkere hapjes voor vanavond. In de gite komen wij Luuk en Bernadette weer tegen. Dit is weer een uitgebreider verslag, de reden voor de beknopte verslagen is dat we 4 dagen geen internet hebben en in korte tijd de verslagen moeten schrijven. Per dag kost dit minimaal een half uur, we waren er om 17.15. Gisteren ging de bar om 19.00 dicht!  Vandaag weer internet: iedereen happy. Paul heeft gefacetimed met Sia, Jan en Annemarie.

1. Francis:
    30 mei 2015
    Hier is het ook koud maar ook veel wind. Kijk, 20 kilometer stelt al niets meer voor! Gaat en maak voort mannen. Zijn die begraafplaatsen nu enorm of enorm oud? Zij er veel mensen begraven? Boeit natuurlijk niet maar ik dacht er ook een lang verhaal van te maken...... Succes maar weer en good luck met het internet! ;-)
  2. Tanja:
    30 mei 2015
    Zo, 22 km is nu al een korte route !
  3. Annemarie Kruidenberg:
    31 mei 2015
    Hey mannen,
    Als ik jullie verhalen zo lees wordt het al wat heuvelachtiger dus zou ik denken ook zwaarder, maar jullie draaien je hand niet meer om voor 22 km !! Klinkt goed zeg ! Jullie genieten van het lopen en ik geniet van jullie verhalen en foto,s, vooral die van le tronc.
    Veel succes Annemarie
  4. Dineke:
    31 mei 2015
    Hallo Henk en Paul,
    Wat hebben jullie een tempo zeg! Op naar het zuiden, daar is het lekker warm. Dat is dan wel weer zwaar om te lopen! Wij volgen ook al jullie verslagen! Liefs Dineke en Theo!