Roffey - Chablis 19 km

8 mei 2015 - Chablis, Frankrijk

Tanja brengt ons naar het centrum van Roffey, waar wij afscheid nemen van Tanja, Ciska en Kevin. Wij gaan direct omhoog en lopen van het Champagne gebied naar de Chablis streek. Wij komen hier een ander gewas tegen, waarvan Henk zegt dat het peulvruchten zijn. Wij lopen richting Vezannes en Paul ziet warempel een pelgrim, nee 3 pelgrims. In Vezannes blijken het er 4 te zijn: Belg Daniël met kar, Jan uit Schagen en echtpaar Reina & Kees uit Zeewolde. Zij blijven in deze plaats slapen en wij moeten nog 12 km. Het begint te spatten, maar gelukkig zet dit niet door wij lopen over een brug waar de Train Grande Vitesse onderdoor gaat. Paul wil dit zien, om de 10 minuten een geraas van jewelste. Van rechts hoor je de TGV aankomen. Als deze voorbij is wil Paul wat tegen Henk zeggen, maar op dat moment stormt van de andere kant een ander TGV ns tegemoet. Wat een geweld. Wij lopen door glooiend heuvellandschap en schrikken af en toe van de opvliegende patrijzen. In Chablis gaan wij direct naar ons slaapverblijf, een ruimte beschikbaar gesteld door de parochie. Madam Anne-Marie Fantin zien wij niet en lopen tegen Francesco aan. Hij is een Italiaanse Waal die vanuit Charleloi naar het geboortedorp van zijn familie in Italië loopt. Wij halen wat te happen en drinken en gaan hierna aan de pizza.