Chablis - Cravant 21 km

9 mei 2015 - Cravant, Frankrijk

Francesco stapt om 8.00 de deur uit en Henk haalt het ontbijt. Stokbrood met eieren. We willen deze bakken maar het gas is op. Dan maar in de waterkoker en dit lukt. Om 9.00 vertrekken wij omhoog het heuvellandschap in. Het weer is dreigend maar veranderd langzaam in zonnig weer. We komen aan bij de kapel van Prehy waar wij rusten en hierna de weg compleet zoek zijn. We besluiten via de weg naar St-Cyr-les-Colons te lopen. De gite die wij wilden boeken is vol, dit klopt een groot gezelschap heeft deze geboekt, de Fransen hebben vakantie. Wij komen op een terras de stoet van Eenden en Meharis (Citroen) tegen die lekker lunchen. Wij hebben onderweg naar ze gezwaaid en een lift afgewezen. Onder de Route Du Soleil op naar Cravant. Een mooi stuk, maar Henk raakt moe. We komen om 16.00 aan in Cravant en zoeken ons hotel op. We krijgen de kamer waarvan de douchekop niet opgehangen kan worden. We vragen om een andere kamer: het is vol. Uiteindelijk komt de eigenaresse met ons mee en zegt dat er nog maar 1 kamer vrij is. De douchekop hangt dus deze accepteren wij. Henk aan een biertje en Paul douchen: Van de 2 schuifdeuren is er maar 1 ?  We hebben halfpension en eten om 19.20 patat met rundvlees. Dit is het, Henk besteld er salade bij en Paul krijgt Franse kaas. Er staan 2 man in de keuken en de barvrouw, er zijn totaal 3 gasten in het restaurant en het hotel is verder leeg! Gelukkig weer internet dus alle nieuws weer gelezen.

1. Renate:
    9 mei 2015
    Prachtig plaatje van de historische wasplaats...hadden jullie geen neiging om even te gaan badderen?
  2. Edith:
    Hallo Henk en Paul,
    Ben zei tegen mij, zouden ze in een gat gevallen zijn, ik lees niets meer van ze. Jullie zullen wel geen internet gehad hebben.Ja, want trouw leest Ben jullie gezellige en leerzame stukjes hoor!
    Ja, niets vervelender, als een douche kop niet aan de muur hangt.
    Paul, wij staan nu op de boscamping in Norg, waar je met Sia in een trekkershut bivakkeerde .Verder prachtige afbeeldingen,waar jullie lopen, nu veel sukses allebei, en tot horens weer hè,!
  3. Francis:
    10 mei 2015
    Zo'n douchekoppen! Man, jullie hebben iets bijzonders gezien, een stoet eenden! Geen foto? Verder alles weer ok! Mooi even terug gekeken en meteen huisje van zwager en zus op de foto gezien. Als jullie meer eenden zien, laat maar horen hoor of zien natuurlijk.
    Zijn jullie zolen inmiddels al een beetje versleten? Ik heb vorige week een stappenteller meegenomen op een doordeweekse werkdag. 11.000 stappen op een dag, zullen wel geen meters zijn geweest. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie stappen. Mannen, loop ze maar weer, ik hou de boel hier wel in de gaten!
  4. Hans vd Hoeven:
    10 mei 2015
    Vandaag, zondag 20 mei, zijn Hans en ik ook in Frankrijk. Nog wat Noordelijker, bij onze dochter Bianca, kleindochter Tifenn en (de franse) schoonzoon Christophe. We vertelden over jullie reis en van hun komen de complimenten ' wat moedig en veel heel veel geluk en volhouden hoor!! Want het kan warm worden. ' En ja, ja, nog even en Hans en Marie ontmoeten jullie in Vezelay. Dinsdag is het zover. .. We kijken er naar uit, mannen!
  5. Truus Ursem:
    11 mei 2015
    Weer n mooi verhaal van jullie en jullie treffen het gelukkig ook met t weer hoor!!Dus jullie gaan vrienden ontmoeten eerdaags,veel plezier samen,kussssssss
  6. Peter Visser:
    11 mei 2015
    Wij genieten van jullie onderhoudende verslag. Al is het wel stil in de straat zonder het gezang van Paul. Blijf genieten!

Groetjes van jullie buren,

Peter, Natasha, Noah en Livia