Noyers, bezoek aan Hanny en Gerit Tuyn (rustdag)

7 mei 2015 - Ervy-le-Châtel, Frankrijk

Via de tolweg A5 op weg naar Noyers, waar wij onze zuster Hanny en haar man Gerrit gaan bezoeken. We komen hier aan om 11.30 en krijgen een rondleiding door het huis. 5 jaar geleden hebben zij dit gekocht en was het een puinhoop. 20 jaar is er niets aan gedaan, dus je begrijpt dat ze er een klus aan hebben. De woonkamer met open keuken ziet er schitterend uit. Strak en gezellig. Mooie houten vloer, kacheloven en het toilet is net geplaatst. De douche wordt de komende 2 weken afgemaakt. We drinken koffie met een broodje in de zon. Hierna een rondje dorp en als wij terug zijn horen wij een zwerm bijen bij de buren. Een flink gezoem en de koningin zet zich af op een tak. 10 minuten later zit de hele zwerm als een bol om de koningin heen. De buurman is hier blij mee, hij heeft weer een nieuw volk, deze wordt eind van de middag in een krat geschud. We maken dit nog 2 x mee, alleen een nieuw volk zet zich af op een stam van een boom en de derde zwermt verder weg.  Hanny maakt voor ons Sotto: rijst met vleessoep en verse groenten. Het smaakt heerlijk. Hierna nemen wij afscheid en gaan op "huis" aan. In onze kantine drinken wij wat en gaan naar bed.

1. Annemarie Kruidenberg:
    Hoi mannen,
    Wat gezellig bij Han en Ger op bezoek !
    Jullie schieten hard op zeg en de berichten van jullie zijn altijd erg leuk om te lezen. Ik mis alleen vandaag een paar leuke foto's van de broers met hun zus, nog even terug om er een paar te maken ??? haha.
    Dikke zoen van Annemarie
  2. Zwanet:
    9 mei 2015
    Jullie zijn al aardig van kleur veranderd en de buikjes zien we ook slinken. Wat een avontuur. Hoedje af! We lezen dat Tanja bij jullie is.

Fijne dagen en een hartelijke groet.
  3. Renate:
    9 mei 2015
    Bruine gezichten inderdaad en wat jullie buiken slinken komt er bij mij bij..haha! Alweer duidelijk voorbij Parijs! Gezellig dagje met elkaar, doen jullie goed!
  4. Elly Teitsma:
    10 mei 2015
    Gezellig mannen dat jullie zo veel familie onderweg treffen. Zal jullie zeker goed doen! Geniet van jullie verhalen en foto's!