Puente la Reina - Estella 22 km

28 juni 2015 - Estella, Spanje

Uit Puente vertrekken wij om 7.00 na een ontbijt met cake en zoete broodjes. Het is nog niet warm, dit verandert snel. Wim gaat als eerste, H & P volgen. Om 9.00 is het al warm. De route zelf is niet spannend en de omgeving is "aardig". Het wordt een dag van warmte. We komen nieuwe pelgrims tegen en het zijn er minder. In Cirauqui is een  pomp met water waar niet uit gedronken mag worden. Iedereen drinkt het, ook de bewoners. Paul loopt door en komt als eerste aan en gaat op zoek. Het is een langgerekt stadje dus het duurt even. Ik ben er bijna: Henk belt, ze zijn er. In Villatuerte ziet hij een bus en Wim denkt niet eens na. Het is dan 37 graden ! Uiteindelijk zijn we alle drie gedoucht en nemen een schoonheidsslaapje. Om 8.00 gaan we eten op een groot plein bij een restaurant wat beheert wordt door chinezen. Het eten is oké, maar alles in afgemeten. Geen vergelijk met gisteren. Morgen weer vroeg op: 5.00!

1. Renate:
    28 juni 2015
    Misschien als het zo warm is ook maar af en toe siësta houden?! Mooie foto's, met name die van jullie boven op die berg met die metalen pelgrims! Wij hebben vandaag jaarlijkse familiedag gehad in Kalverdijk van MN moeders kant. Valerie was erg in trek... Na 2 uurtjes was ze moe en ligt sinds half 7 heerlijk te slapen!
  2. Renate:
    28 juni 2015
    Hey, wow jullie einddatum is wederom positief bij gesteld naar 31 juli, nog een maand eerder dan verwacht...dat gaat mooi zeg, ik vind ook dat jullie goed doorzetten! Als de brandweer!! Dat is nog maar 1 maand zeg!!!!
  3. Edith:
    Hallo mannen,
    Dat zal niet mee vallen, met 37 gr boven je hoofd.
    En een pomp, waar je niet uit drinken mag.
    Maar hier in Dijon is het ook warm, auto heeft het begeven,is de dynamo,vorig jaar nog een nieuwe er in gezet.
    Dat maakt dus ook niks uit.
    Als hij niet gemaakt kan, gaan we met de trein terug, kijken maar
  4. Annie Moné:
    29 juni 2015
    Jullie gaan zo snel, dat het ons niet lukt om met de camper langs de weg te staan. Vanuit de stad van Anneke Groenlo (Surabaya) wensen we jullie veel plezier en sterkte voor het laatste zware traject.
  5. Francis:
    29 juni 2015
    37 graden op vakantie, lekker toch!