Estella - Los Arcos 22 km

29 juni 2015 - Los Arcos, Spanje

Vanochtend op om 5.00 en zonder ontbijt gestart om 5.30. Door de donkere straten van de stad liepen wij, gelijk met nog 10 pelerinos, omhoog. De klim zat in het begin en duurde nogal. Een pelgrim krijgt dorst dus om 6.30 werd er al wijn gedronken uit de muur door vele pelgrims bij Bodega Ivache. Om 9.30 hadden wij het hoogste punt bereikt: 852 mrt. Villamayor de Majordin. Hier lekker aan de koffie en wat brood. Wij komen sinds Pamplona bekende en nieuwe pelgrims tegen en er wordt flink gegroet. Er zijn vele kleine wijngaarden en het graan wordt geoogst. Het hooi gaat hierna in onze oude hooibalen maar dan 4 x zo groot. Verder is het een glooiend landschap met geen pleisterplekken op de laatste 13 km. Behalve 1 bestelbus die fruit en frisdrank verkoops. Hier komen wij Wim tegen, hij gaat een stuk langzamer. Hij heeft de korte, hogere route genomen. Jammer, voor ons een gemiste kans. Wim gaat verder en H & P drinken wat met 2 Noorse leraressen. Een wil na haar pensioen een auberge starten in Spanje. Uiteindelijk komen Paul en Wim als eerste aan bij alberque Aberdi. Wij betalen € 54,-- voor 1 kamer en 3 personen. Morgen naar Viana en hier betalen wij € 48,-- totaal excl. half pension.

1. Joop en Inge Roelands:
    29 juni 2015
    Komende dagen maakt het niet uit of je in Spanje loopt of in Nederland. Het wordt hier ook boven de 30 graden. Hoe is het met de drukte op de camino? Is het makkelijk om een slaapplaats te vinden? Succes en sterkte in de hitte.
    groetjes, Joop en Inge
  2. Hans vd Hoeven:
    Hoi mannen,
    Jullie hebben er wel de sokken in gezet. Nu al ver voorbij Pamplona, petje af zeker met die hitte.
    Ik zag op tv een uitzending over de camino maar daar was het behoorlijk druk met pelgrims. Nog 6 dagen en dan vliegen wij uit.
    Liefs
    Hans en Marie
  3. Jan keijzer:
    On y va
    Jullie gaan als een speer. Hitte trotserend. Petje op en wat leuk die wijn sur le mur á gratuit.
    Wat die ezel betreft begrijp ik niet. Het barst hier vd ezels en nu nog eentje...
    Fijne wandeling morgen en Paul wat ben je afgevallen. Nog ff en je bent en rontge foto. Een voordeel dan kan ik jou eens optillen....
    Lieve groet en you never walk alone
  4. Francis:
    29 juni 2015
    Die wijn, een inkoppertje! Die ging erin natuurlijk! Waren en Noorse leraressen of leraressen Noors? In Noorwegen ligt de pensioenleeftijd hetzelfde als hier, kwieke dames dus. Ik weet al een mooi plekke voor zie, de laatste 13 km van dit ritje :).
  5. Renate:
    29 juni 2015
    Dat zijn nog eens tijden zeg, 05:00 opstaan, vroeg maar natuurlijk wel verstandig met die hitte en even goed jullie etappe weer ujtgelopen! Toppie :-) wijn uit de muur maakt natuurlijk zo 's morgens wel wat goed!