Sommeval - Ervy-le-Chatel 20 km

6 mei 2015 - Ervy-le-Châtel, Frankrijk

Door Tanja werden wij afgezet in Sommeval waar wij verrast werden met mooie landschappen. Heuvels, bossen en landbouwvelden vol met gewassen.  In Foret Chenu nemen wij pauze bij een vakantiewoning. Dit dorp staat vol met dit soort vakantiehuisjes. Door het foret D'Auxon naar Eaux-Puiseaux. Over de N77 richting Moulin Blanco. Hier krijgen wij water aangeboden door de eigenaar. Het valt ons op dat de route erg duidelijk wordt aangegeven. Dit blijkt, wij komen aan in Chaillots waar een B&B is. Door een bordje worden wij uitgenodigd om koffie te drinken. Dit doen wij, we hebben nog niets gehad, alleen water. Koffie wordt gezet, Henk krijgt een cola. Claudie & Michel zijn erg gastvrij en spreken Engels. Hun B&B La Chaillotiere lijkt ons een prima plek om te logeren. Michel onderhoud het deel van de Via Campaniensis in zijn omgeving, dit doet hij heel goed, wij hebben het zelden zo duidelijk gezien. De laatste 4 km liepen we over de weg, bos naar het stadje Ervy-le-Chatel. Hier werden wij rond 17.00 opgehaald.

1. Renate:
    6 mei 2015
    Ola wandelaars! Jullie lekker in korte broek, heerlijk! Hier is het ook niet heel koud maar harde storm en grauwe lucht, Bart moest door de hagel naar huis fietsen!
  2. Susan:
    7 mei 2015
    Paul, je ziet er goed uit! en wat een mooie ervaring, geniet ervan!! :-)
  3. Gerard en mia:
    7 mei 2015
    Nog steeds genieten goed hoor
    Groetjes uit Andel
  4. Marijke en Arie:
    7 mei 2015
    Wat hebben jullie leuke ontmoetingen onderweg. Dat hoort misschien wel bij dit pelgrimspad, maar je moet er ook open voor staan!
  5. Greetje:
    7 mei 2015
    Het gaat goed zie ik en wat een mooie omgeving alles in bloei en prachtige dorpjes, geniet er van en sterkte allebij.
  6. Annemarie Sinnige:
    7 mei 2015
    Zo te zien hoeven jullie kuiten niet meer in het vet........., slechts in jullie kuifje.........Hier halen wij acrobatentoeren uit met de paraplu........, dit weer is killing voor het kapsel......., stormachtig en koud, maar wij gaan net als jullie, door met een opgeruimd gemoed. Groet de familie van ons en geniet van elkaar!
  7. Patrick Radford:
    8 mei 2015
    From Châtel (portes de Soleil) to Chatel (Ervy-le-Chatel) in eight weeks. Well done.