Montmort Lucy - Baye 15 km

29 april 2015 - Baye, Frankrijk

Na een Frans ontbijt: 2 soorten jam en brood gaan wij "lentement" starten. We hebben de tijd en het is droog. We lopen vanaf de gite naar Montmort 3 km. We hebben prachtig uitzicht op het dorp met kasteel wat op een heuvel ligt. Als wij bijna boven zijn draaien wij ons om en en zien het kleine paradijs liggen waar wij geslapen hebben. In het dorp komen wij Nien tegen en gaan aan de koffie. Om 11.30 starten wij apart. Het dorp uit en 5 km langs een recht pad richting bos. Plotseling, op 30 mrt, zagen wij een hert wegspringen. Ik heb Henk het stopteken van Wim uitgelegd: hand en arm omhoog ✋. Dit wil zeggen stoppen en mond houden. Voor het bos wisselt Paul van sokken, hij heeft er 1 vanochtend kapot getrokken en deze zakt zonder hiel in z'n schoen. De laatste 3 km door het bos en het laatste stuk is weelderig qua planten en regenstroompjes. Wij drinken onze thee bij Le Mourlin. Hierna op naar Baye waar wij finaal fout lopen dus weer een km terug. We zitten nu in B&B  Ambiances van mevr. Isabelle Lenoir. Erg aardig en gastvrij en spreekt Engels wat altijd prettig/handig is. De was wordt gedaan en wij proberen 2 adressen v.t.v. te boeken. De een lukt de ander niet. Nu maar hulp vragen en jawel het lukt bij Isabelle wat Paul, op hetzelfde adres, niet lukte? Uit de keuken komen de lekkerste geuren. Dit klopt: verse tomaten met groentensalade vooraf. Rijst met kipfilet en gekookte groenten erbij. Als toetje verse rabarbertaart. We worden weer verwend.

1. Tinie Hoetjes:
    29 april 2015
    Hoi mannen, jullie gaan nu meer langs de kust?Dat is meer kleuren en smeren natuurlijk!groetjes van ons!!!
  2. ELLY:
    Prachtig landschap!!!
    Wat zullen jullie genieten, niets aan je hoofd,heerlijk rust!
    gr Joop en Elly
  3. Gerard en mia:
    Hoi mannen
    Het gaat nog steeds goed lekker hoor en nog goed wandelweer wij hebben besloten om op 4/5 mei Wageningen meeuwen.te lopen 65 km dus wie weet in de toekomst jullie naar ga zo Door groetjes uit Andel
  4. Gerard:
    29 april 2015
    Kan mw Lenoir ook sokken stoppen of kan Paul dat zelf?
    Ik neem aan dat je niet meer dan twee paar bij je hebt?
    Eet smakelijk
  5. Wim:
    Goed zo Paul!
  6. Renate:
    29 april 2015
    Mooie foto's, en Paul lekker sjansen met de jonge dames op de foto! Mooie plaatjes!
  7. Jeroen en suzanne:
    hoi Henk,
    Leuk om de reisverslagen te lezen! Succes nog verder en veel plezier uiteraard.
  8. Edith:
    30 april 2015
    Hallo Paul en Henk,
    Wat een prachtig landschap, en wat zullen jullie genieten. Gisteren Was Sia te gast, erg gezellig, lekker wijntje er bij, ja dan houd je het lang vol. Nu , we gaan jullie nu volgen hoor! Veel sukses, Edith en Ben