Moussy - Montmore-Lucy 20 km

28 april 2015 - Montmort-Lucy, Frankrijk

In de ontbijtzaal komen wij Nien tegen uit Amstelveen 55 jr die deze 2 weken naar Troyes gaat lopen als onderdeel van de Camino. We wisselen wat gegevens en ervaringen uit en starten apart. Wij volgen de via Campaniensis en Nien volgt de route via D wegen. Gisteren heeft zij via onze route gelopen en kwam veel modder tegen. In het begin een klein klimmetje naar de kerk van Chavot. Dit ligt op een heuvel met een mooi uitzicht. Daarna over een verhard pad het bos in. Het weer is prima en we lopen ook makkelijk. Op een kruising ontmoeten wij een man die op een stuk land woont met 4 Ardeense paarden (Belgique) en 3 Shetland pony's. Zijn hond en een tamme kraai komen er ook bij. Bovenlangs bij de wijnvelden loopt het mooi en rustig. Er wordt druk gewerkt in de wijngaarden. Bij Morganis komen wij Nien tegen en besluiten wat te drinken en rusten. Henk vult onze flessen met bronwater. De bevolking brengt 6 tot 10 flessen mee van 1,5 ltr. Samen met Nien op de foto, we beloven deze te mailen. Hierna scheiden onze wegen en wij duiken het bos in met een pijl voor Nien om ons te volgen. Van de 5 km lopen wij er 4 over boswegen en 1 km over bospaden, hier liggen wat sporen met modder waar wij zigzaggend doorheen lopen zonder moeite. Wij zien geen tekens meer en op gevoel van Henk lopen wij rechtdoor. Uiteindelijk komen wij uit op de plek van bestemming: Chateu Charmoye. Bij een boom verderop drinken wij de thee en nemen wij de tijd. Dit kan ook makkelijk, die hebben wij. Tik tik tik daar komt Nien met haar wandelstokken over de weg aangelopen. We blijven nog wat langer. Na 2,5 km komen wij aan in Montmort en drinken wat bij hotel la Place. Wij bellen om 17.00 naar onze Gite en worden gelijk opgehaald. Paul gelijk douchen en Henk ligt te pitten. Wij eten hier ook dus prima geregeld.

1. Tanja:
    28 april 2015
    Het klinkt als een heel leuke dag en bedankt voor de foto's !!
  2. Annemarie Sinnige:
    28 april 2015
    Inderdaad, een leuke dag. Jullie worden elke dag een beetje rijker door al die ontmoetingen met vreemde mensen op nieuwe plaatsen, waar jullie iets mee delen. De Camino.
  3. Renate:
    28 april 2015
    Mooi verhaal weer, en leuk dat jullie al meer mensen ontmoeten onderweg! Gister koningsdag gehad, heerlijk eerste keer gebbq'ed maar nog wel met dikke jas aan..Fijne avond en veel plezier voor morgen alvast weer..
  4. Tinie Hoetjes:
    28 april 2015
    Het gaat nog steeds goed he mannen, Toppie hoor. We kijken alle dagen met smart naar het verslag van jullie. Leuke foto's!! groetjes van ons en succes!!!
  5. Francis:
    Hoi Henk en Paul,
    Tja, was ik in de waan van de dag jullie zomaar vergeten te volgen! Had mezelf blijkbaar niet goed aangemeld op jullie site. Gelukkig heeft Tanja mij hier even aan herinnerd! Dus met terugwerkende kracht ga ik jullie belevenissen volgen. De laatste foto's zien er in ieder geval goed uit. Twee niet verwaarloosde mannen, geschoren en geknipt!
    In Nederland gaat alles OK. De ene dag is het 20 graden, de volgende dag 10. Een beetje werken, een beetje klussen. Gewoon zijn gangetje. Eend verkocht! Gisteren pas de skibox opgeruimd. Lijkt lang terug maar Chatel is pas een maandje geleden! Mannen, ik blijf jullie volgen en zal zo nu en dan een reactie plaatsen. Hierbij zal ik me een beetje inhouden want anders schrijf ik zo een A4-tje vol!
  6. Sieska Struik:
    29 april 2015
    Hoi mannen.,Ja,ik volg jullie nog steeds.Heel bijzonder hoor.Wat een klus.Al die kilometertjes moeten toch maar gelopen worden.Hoe lang hebben jullie voor deze trip uitgetrokken??Leuk dat jullie zoveel medewandelaars treffen.Kan je leuke contacten aan over houden.Jammer hé dat er geen flessen onder die wijn ranken staan,maar ik lees wel dat jullie je die verschillende wijntjes goed laten smaken.De wandeltemperatuur is ook wel prettig. Niet te warm.Hier mag het wel wat warmer,maar ja we hebben het niet voor het uitkiezen.Paul,Henk,geniet van jullie verdere wandelroutes,ik lees wel weer hoe het jullie vergaat. Groetjes Sieska