Baye - Sezanne 21 km

30 april 2015 - Sézanne, Frankrijk

Madam Lenoir had ons een prima ontbijt voorgezet: brood, 3 soorten jam, honing en 3 soorten kaas. Na het ontbijt ingepakt en de krant gelezen en om 9.15 gingen wij van start. Ongeveer 3 km langs een D weg en bij de kerk van St. Prix liepen wij omhoog het bos in. We blijven op een plateau lopen met bosranden en daar tussen koolzaadvelden. Het miezert de hele tijd en wij lopen in korte broek en shirt. Het gaat harder regenen en in een hokje met bank, bij het plaatsje Solzy, doen wij onze regenkleding aan. Vanaf 11.15 tot 15.00 lopen wij in de regen. Soms hard, soms druppelend. De bospaden worden steeds moeilijke begaanbaar: diepe sporen met water erin, kleine strookjes beloopbare grond die erg glibberig zijn. Paul op lage wandelschoenen glijdt wel uit, maar valt niet. Henk heeft bergschoenen en loopt met stokken, die heeft er minder last van. Gelukkig zien wij Sezanne liggen en lopen onder de snelweg het stadje binnen. Om 15.15 melden wij ons bij Foyer Francois de Sales. Dit is een verzorgingshuis onder leiding van nonnen. Onze kamers zijn nog niet klaar en krijgen koffie aangeboden. De gastenzuster leid ons naar de kamers en Paul gaat zoals gewoonlijk scheren en douchen. Hiervoor hebben wij de regenbroeken schoongemaakt en die hangen nu te drogen. In het dorp is internet maar dit lukt niet goed. Om 19.00 stappen wij de kantine binnen voor het avondeten. Wij zitten aan tafel met 2 heren die graag willen praten, dit lukt half. Om 20.00 gaat Henk facetimen met zijn praatgroep. Henk krijgt wat themavragen mee voor de komende 2 weken. Hoe is Henk zijn ego, verandert deze tijdens het lopen en hoe is zijn ego 's nachts. Henk kan aan de slag!

1. ELLY:
    30 april 2015
    Verstandig Henk lopen met stokken, je hebt niets aan blessures!
  2. Renate:
    30 april 2015
    Bah, jullie eerste regendag,maar als ik het zo lees mag dat de pret niet drukken! Hier heeft het kort maar hard geregent rond 18:00. Hopelijk morgen weer droog en een lekker zonnetje!
  3. Ronald Ursem:
    30 april 2015
    Succes en voor ons allen is het te hopen dat de zomer snel kimt
  4. Annemarie Sinnige:
    30 april 2015
    Zo te lezen was het weer een prachtige dag. Ondanks de weergoden. En ach....., het "ego". Lopen wij in die zin niet allemaal tijdens ons leven een "camino"?
  5. Elly Teitsma:
    Hallo Paul en Henk,
    Na een week vakantie had ik heel wat in te halen, bij gebrek aan een tablet! Gelukkig ben ik weer helemaal bij. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Mijn motto: Geniet van iedere dag die je beleven mag!
  6. Francis:
    1 mei 2015
    Ziet weer goed genoeg. Behalve de kaas dan.
  7. Annie Moné:
    1 mei 2015
    Jullie gaan geweldig!. Dachten na de eerste 500 km jullie dit te berichten. Dat moet in Baye geweest zijn; helaas dacht de computer dat jullie in Bretagne zaten. Uit jullie reisverhaal wordt duidelijk dat het niet alleen een lange maar ook gezellige weg naar Santiago is!