Molinaseca - Cacabelos 23 km

19 juli 2015 - Cacabelos, Spanje

Na ruim een week weer met zijn 3en op pad. In het donker een stuk omhoog langs de weg. Hierna afdalen door een heuvellandschap richting Ponferrada. Henk en Wim via de weg, dit loopt voor hun prettiger. Paul ontmoet 2 Nederlanders: Jeroen (geboren in Vessem!) is gelopen vanuit Nederland en is heel Frankrijk met Wim uit Maarsen opgelopen. De vrouw Linda is vers (3 dagen op pad) en had een rugzak op die te zwaar beladen en geen steun gaf. Deze hing zo scheef als de toren van Pisa. Praat nog ff met een Italiaanse dame uit ons hotel, maar deze spreekt geen woord Engels, dus we waren snel klaar. In Ponferrada dacht Paul dat hij als laatste aankwam en ging de beide heren zoeken, ook naar een geldautomaat. Voordat je het weet ben je het centrum uit en is er geen automaat te vinden. Wel een bar waar je thee en tosti's kunt bestellen. Hierna verder de stad uit. In Camponaraya zijn weer wijnstokken en de Spanjaarden zijn trots op hun streekwijn, deze wordt dan ook altijd geschonken. Hier drinkt Paul koffie en komt Henk & Wim tegen. Wij gaan samen verder. Wij komen oudgedienden tegen: Nadine, het Spaanse gezin, een Z-Koreaans stel uit Orrison en nog wat gezichten. Ook loopt hier een Duits gezin met 6 kinderen: 4 meisjes: 2 rond de 13 en 2 rond de 6 jaar. Een jongen van 10 en een kleintje van 1 jaar in rugzak achterop! Om 13.30 zijn wij in Cacabelos, en na de douche gaan wij op tuk. Vooral Wim is moe.

1. Joop en Inge Roelands:
    19 juli 2015
    Heerlijk he...even lekker slapen na de etappe. Wij doen het iedere dag en hebben het ook nodig omdat een goede nachtrust er regelmatig bij inschiet.Henk..ontvang jij wel mijn e mails ??
    Ik kreeg steeds meldingen dat ze niet verzonden konden worden. Groetjes Inge
  2. ELLY:
    19 juli 2015
    Leuk verhaal weer, schiet lekker op,ga nog even door!!!
    groet Elly
  3. Annemarie Sinnige:
    19 juli 2015
    Mooie dag geweest, zo te lezen. Jullie weer met z'n 3en, wij weer na 2 weken met z'n 2en en Sia weer in haar uppie. Wel met veel aanloop, dat dan weer wel. Vandaag onze laatste vakantiedag. Tenminste voor Jan. Wij lopen alleen korte afstanden. Van ijskast naar terras.......
  4. Francis:
    19 juli 2015
    Weer een dag voorbij.........
  5. Renate:
    19 juli 2015
    Nog 2 weken, dan zijn jullie weer thuis!! Gezellig hoor..t komt zo dicht bij maar jullie zijn er nog niet. Morgen weer een prachtige dag wandelelen toegewenst met hopelijk mooie foto's.

Weltrusten, ik ga mn ogen dicht doen;-)
  6. Barry hay:
    20 juli 2015
    Goed bezig mannen, Rock on !!!!
  7. Leo Hoogervorst:
    20 juli 2015
    Vaak zijn de laatste loodjes zwaar maar het gaat jullie heel goed af zo te lezen.
    Heel veel plezier het laatste stuk.

Groeten,
    Leo
  8. Elly Teitsma:
    20 juli 2015
    Interessant al die verschillende pelgrimgangers met mooie ontmoetingen. De laatste loodjes met een heleboel andere! Toi, toi, toi!!
  9. Zwanet:
    Dag .
    Wat geweldig zeg zoals jullie het in jullie eigen tempo volhouden. Petje af. Lijkt me een heel bijzondere belevenis deze tocht te lopen. Weet dat jullie verslagen ook hier gelezen worden.
    Heel veel sterkte het laatste stuk.
    Hartelijke groet.
    Albert en Zwanet
  10. Klaar van der Valk:
    20 juli 2015
    Ha Paul vernam vandaag van Sia van jullie monstertocht! Petje af hoor, wat een prestatie. Nog veel plezier en succes de laatste weken. Lieve grieten van Klaar en Jaap