Foncebadon - Molinaseca 21 km

18 juli 2015 - Molinaseca, Spanje

Om 6.00 vertrokken wij vieren tegelijk omhoog naar Cruz de Ferro. Vertrokken in het donker en bij het kruis was het nog schemerig. Ook hier geldt: altijd omdraaien en zien wat je achterlaat. We zijn hoog een een prachtig geflits van de windmolens. Bijna iedereen laat wat achter bij Cruz de Ferro, voor velen een emotioneel moment. Hierna lopen wij nog iets hoger (1500 mrt) om daarna af te dalen over een pad met rotsen en losse stenen. Dit haalt het tempo er wel uit. In Manjarin is een refugio donativo. We drinken thee met een kaakje. In El Acebo nemen wij ontbijt, thee met een Bocadillo. We moeten goed uitkijken om niet te struikelen, om deze reden neemt Wim de weg. Gelukkig zien wij geen valpartijen. In Riego de Ambros nemen wij een verfrissing en gaan op pad naar Molinaseca. Wij pikken Wim op en lopen met zijn 3en over de brug en zien Henk zitten. Het ziet er heel plezierig uit: de rivier is zo afgedamd dat er een zwembad is ontstaan. Het is weekend en gezellig druk. Frieda en Paul duiken erin, het water is erg fris. Frieda heeft een taxi gebeld en gaat ervandoor: zij gaat 2 etappes inhalen. Frièda slaapt uiteindelijk op de kamer met onze Duitse vriendin Verena. De 3 mannen tukken wat en gaan om 19.00 aan de dis. Het is een menu de Dio, gelukkig een stuk beter dan een pelgrims menu.

1. Elly Teitsma:
    19 juli 2015
    Ik heb op internet Cruz de Ferro opgezocht. Inderdaad indrukwekkend.
    Mooie foto's en landschap. Het lijkt me heerlijk om daar te lopen en een goeie temperatuur! Good luck!
  2. Hans vd Hoeven:
    19 juli 2015
    25 jaar geleden (ik was nog jong!) 45jr..... heb ik 14km gelopen met 42 graden naar de Cruz de Ferro, geheel alleen. Doel: loslaten van oude atukken en op weg naar nieuwe uitdagingen in mijn leven! Bij de Cruz heb ik ook iets persoonlijks achtergelaten! Bij het lezen van jullie verhaal kwam die herinnering terug. Ja, ja, time flies. Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen, de laatste loodjes kunnen nog pittig worden.
    VOLHOUDEN MANNEN!
    Hartegroet van Marie
  3. Renate:
    19 juli 2015
    Ola mannen, inderdaad erg mooie foto's zeg..mooi verhaal en de laatste loodjes..nog maar een paar groeter plaatsen en dan zijn jullie er! Te gek, wie had dat verwachht van te voren, en dat jullie het gaan uitlopen en ook nog mooi op schema! Veel plezier vandaag..
  4. Kitty Schagen:
    19 juli 2015
    Ola en allez zeggen de Belgen hier. Iedere keer spannend om te lezen als we wifi hebben waar jullie zijn en afzien. Echt zuidelijk met de vliegen en reinheid misschien eb ik iets gemist maar wat hebben jullie achtergelaten?
    Succes en are care met afdalingen.