Itero de la Vega - Villalcazar de Sirga 26. Km

9 juli 2015 - Villalcázar de Sirga, Spanje

Wim en Paul staan buiten te wachten op Henk die de sleutel van de auto naar Tanja brengt en vinden het fris. Met z'n 3en op pad in het donker. Er staat een stevige wind en het voelt erg fris aan 10 graden.  Wij lopen in onze zomertenue en dit valt goed tegen. Als wij aankomen in Boadilla zijn wij alle drie verkleumd.  Snel aan de koffie, deze is lauw, dus opwarmen in de magnetron. Paar flauwe broodje erbij en we kunnen door. Langs het kanaal de Castilla waar flink gevist wordt op garnalen. Voor Fromista is een mooie oude 3 staps sluis, goed voor de foto's. In Fromista, wij schuiven erlangs, kunnen wij nogmaals aan de koffie en broodjes. We lopen langs een lange weg naar, waar heel veel bewegwijzering is voor de Camino., naar Poblacion de Campos. De weg ernaar is lang en saai. Wij lopen nog steeds door de Meseta. Het valt Paul en Henk ontzettend mee, het is recht toe recht aan, maar niet  zo spectaculair als er over wordt geschreven. De laatste 11 km zijn pittig maar Henk en Paul komen fris aan. Wim had wat problemen met zijn linkervoet, verbinden met blarentape, en hij ging door. Bij Revenga de Campos scheiden de wegen van Henk Wim en Paul. De laatste loopt mooi tussen de landbouwgronden over een niet verhard pad, Wim en Henk langs de autoweg. Paul komt een Pools stel tegen die hij ook al ontmoet heeft in Los Arcos: Marzena en Greg. Zij hebben ook gehoord van de Pool Marek Kaminski. Deze heeft een expeditie gemaakt naar de Noord- en Zuidpool en gaat voor de derde pool van Rusland naar Santiago (Ruim 4000 km) in 100 dagen! Dit vinden wij oké. Wij nemen afscheid in onze slaapplaats Villalcazar de Sirga. Tanja heeft de BBQ meegenomen en gaat alle ingrediënten inslaan hiervoor. Wij zitten op een picknickplek heerlijk onder de pijnbomen. Een mevrouw uit Barcelona zoekt samen met haar twee dochters naar de pijnboompitten die hier op deze plek liggen. Zij spreekt goed Engels en heeft les gegeven aan de kinderen van Johan Cruijf. Wij hebben een gezellige BBQ, lekker vlees, wijn en er wordt gezongen. We ruimen alles weer netjes op en om 10.20 liggen we allemaal in de beddenkoets.

1. Annemarie Sinnige:
    10 juli 2015
    De weg mag saai geweest zijn, maar jullie dag niet. Wij hebben gisteren gewandeld. Supersnelle afdaling gemaakt, what goes up, must go down........Vandaag dus maar ff niks......groet uit Châtel
  2. Renate:
    10 juli 2015
    Tsja, Annemarie onder de pleisters, snel beneden ben je wel, maar wel verveled zo'n glij-partij! Jullie lekker gelopen, dat is denk lang geleden dat jullie het koud hebben gehad tijdens het wandelen. En leuk zeg, een bbq en lekker zingen met zn allen! Klinkt heel gezellig!!
  3. Tineke Ruijter:
    12 juli 2015
    Wat zijn jullie al ver! Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Succes met het laatste eind.