Granon - Belorado 17 km

4 juli 2015 - Belorado, Spanje

Het wordt een kleine etappe en we starten, na een ontbijt met gebakken ei en ham, om 6.00. Het gaat erg snel en we zien weer vele nieuwe gezichten. Het landschap is mooi, maar zonder de wijngaarden, we zijn Rioja uit. In de eerste de beste (en ook laatste) plaats die we tegenkomen nemen Henk en Paul koffie en komen 2 Amerikaanse zussen tegen: Rachel en Samantha. Deze nodigen ons uit om vnvnd te komen BBQen of als dat niet mogelijk is een Sloppy Joe te komen halen. Het is de fourth of july: independence day. Neem dan wel wat wijn mee graag. Paul komt later een Oostenrijker Stefan tegen die vanuit Linz naar Santiago loopt (3000 km!) we lopen later over een voetpad langs de snelweg en zien een stroom pergerinos. In het voorlaatste dorp worden wij ingelopen door 2 peregrinos te paard (de eerste). Paul is al om 10.30 in Belorado en we kunnen nog niet op onze kamer, deze wordt gereinigd. Wij kleden ons om en duiken het zwembad in, het wordt `n lazy day. Om 19.00 zijn we bij het restaurant, op aanraden van Wim, maar we mogen pas stipt om 20.00 naar het restaurant boven ! De Amerikanen vieren hun 4th of july bij ons zwembad: geen BBQ of iets anders te eten alleen drank. Het loopt al ten einde als wij aankomen.

1. Brigitte Wijering:
    4 juli 2015
    Paul en Henk ik neem mijn petje af voor jullie. Met deze hoge temperaturen en dan nog steeds rond de 20 km lopen!!Knap hoor.
    Leuk en interessant om al die andere pelgrims te ontmoeten.
    Geniet van het zwembad en straks de bbq.
  2. Nico:
    4 juli 2015
    de foto met de haan lijkt wel heeel echt je kon zo uit het verhaal gestapt zijn. Wat hebben jullie het goed samen een hele bijzondere onderneming en leuk dat jullie dat als broers samen doen. Warme hug Nico
  3. Francis:
    4 juli 2015
    Kijk, gaat weer goed, een mooie dag zo te lezen, ben erg benieuwd hoe het afgelopen is met die zussen, broers! Tanja is inmiddels onderweg hoor......... Wij gaan zo Hamelen in, kijken of er nog ratten zijn. Wij hebben vandaag 400 km afgelegd, na 300km een oponthoud van 2 uur. Dit was de moeite waard want we hebben nu 4 mooie nieuwe banden onder de auto. Dat is wat anders dan je schoenzolen laten plakken!
  4. Renate:
    4 juli 2015
    Hey, eindelijk weer een fatsoenlijk ontbijt, en lekker iets later beginnen met een wat korte etappe, is ook wel eens lekker, alleen jammer dat jullie dan pas zo laat kunnen dineren, maar ja, beetje chillen in en rond het zwembad maakt weer een hoop goed!Leuk weer allemaal nieuwe Pelgrims te ontmoeten, jullie zullen vast met een enkeling nog lang contact houden!! Wij komen net uit het overvolle Scheveningen, daar hadden we afgesproken met Kim en gezin uit Zwitserland...Wat een mensen zeg!! Valerie was lekker bij mn vader, maar die zei dat het vanmiddag daar 36 graden was! Veel te warm voor een lekker Alkmaars temperatuurtje!
  5. Margreet Fokkens:
    Hallo Paul en Henk,

Wat doen jullie het geweldig en elke dag weer zo'n leuk verhaal met prachtige foto's erbij. Bedankt en veel succes met het vervolg van jullie tocht.
  6. Sjaak en Marijke Tijm:
    5 juli 2015
    Hallo Henk en Paul,
    We krijgen steeds meer ontzag voor jullie mega-voettocht..
    Wat schrijven jullie mooie verslagen iedere dag.
    En vergezeld met sprekende foto's gaat het echt leven bij ons.
    Heel, heel veel sterkte en succes gewenst voor de laatste weken.
    Groeten van Sjaak en Marijke Tijm.....
  7. Sjaan Pepping:
    5 juli 2015
    Wat zijn jullie toppers ik heb diepe bewondering voor jullie. Het is echt genieten van jullie verhalen en mooie foto's. Heel veel succes en veel plezier op jullie pelgrimstocht.