Gailleres - Benquet 30 km

17 juni 2015 - Benquet, Frankrijk

Wij namen na het ontbijt, koffie en thee in soepkommen, een foto met Martine en gingen op pad. Al snel kwamen wij een schelp aan de muur tegen waar water uit te krijgen was. Dit was erg vroeg, maar toch is dit een leuke geste. Het kerkje van Saint-Christina is erg mooi van buiten, binnen erg sober. Wat ik al vermelde, de huizen en het landschap verandert. Heuvelachtig met bos, landbouw en weides. De huizen krijgen een chalet uiterlijk met Spaanse invloeden met grote percelen. De kleur van de luiken is licht blauw. Op advies van Martine nemen wij een short-cut om de stad Mont-de-Marsas te vermijden. Door middel van foto's van de kaart gaan wij deze volgen. In Bouque nemen wij koffie en een sandwich. Voor Bretagne-de-Marsan liggen wij in een droge greppel te rusten en hebben lol met elkaar door het vertellen van grappen en leuke anekdotes aan elkaar. Hierna ging het fout, Paul nam blindelings de verkeerde afslag en we liepen 4 km om. Loek vraagt zich af of dit afsnijden wel wat oplevert. Bij een kapel lopen Loek en Paul verder, Henk neemt een lift. In het dorp is alles gesloten dus we lopen naar onze CH. Via een oprijlaan komen wij bij Manoir des Manumis. Er is een zwembad maar we maken er geen gebruik van. Loek en Henk gaan terug naar het dorp voor een biertje. Er komen 2 Franse pelgrims bij ons te eten: Joel en Jean Guy. De laatste vertelt moppen in het Engels aan de lopende band. Hij heeft voor Shell in het buitenland gewerkt. Het eten samen is hierdoor heeeel gezellig, er staat een pak rode wijn.

1. Francis:
    20 juni 2015
    Leuk en lekker, een grote koffie! Klinkt als vakantie!