Bourriot-Bergonce - Gailleres 32 km

16 juni 2015 - Gaillères, Frankrijk

Het regende pijpenstelen om 7.00. Dus rustig ontbijten in de hoop dat de regen ophield. Niet dus, regenkleding aan. Na 30 minuten klaarde het op, regenkleding uit want het is benauwd lopen hiermee. We lopen nog een hele dag over de oude spoorlijn. Veel bomen, goede wandelpaden en vlak. Het loopt uitstekend maar jasje uit en jasje aan. In Roquefort (niet van de kaas, deze komt van Roquefort-sur-Soulzon) hebben wij een koffie afspraak met Hennie in de gite. Deze is lastig te vinden dus dit kost tijd. Na 12.00 gaan wij weer op pad, maar Loek staat nog ff te praten met 5 Belgen die reeds 6 weken op vakantie zijn. Mist Loek Nederland ? Zij missen Belgie helemaal niet. De stad uit en een flink stuk langs een D weg. Gelukkig liepen wij later weer door de bossen. In Bostens is een kerkje die we moeten zien. Het is een kerkje uit de 12de eeuw! Prachtig met muziek zodra je binnenkomt. Er is zelfs een ruimte waar men wat kan eten en drinken, speciaal voor de pelgrims. Wij zetten thee en peuzelen onze sandwich op. We vinden dit een prima plek. We wachten de ergste regen af en lopen naar Gailleres. We moeten tot 16.30 wachten voordat de bar open is. De laatste 1,5 km lopen wij om 17.30 en Martine (onze gastvrouw voor vandaag) is ongerust en komt ons ophalen. De laatste 500 mrt. lopen wij door naar onze gite. Martine wilde ooit de Camino lopen, maar door een ongeluk kan zij dit niet doen. Ze verhuist van Lille naar Zuid Frankrijk en koopt dit huis om pelgrims te ontvangen. De hele beneden verdieping is hiervoor ingericht. Zo luxe zien wij het zelden. Het eten is perfect: tonijnsalade, kip met veeeel linzen, chocoladetoetje met frambozen☺️. Martine spreekt aardig Engels evenals haar schoondochter Veronica uit Mexico. Haar man werkt voor Google en ze gaan in Sillicone Valley wonen. Loek zijn rugzak wordt vakkundig gerepareerd, Loek is zo blij als een kind, wij ook

1. Elly Teitsma:
    16 juni 2015
    Geniet van jullie verhalen en ontmoetingen onderweg. Jammer dat het snertweer was deze keer. Jullie maken lange dagen en veel kilometers! De Spaanse grens nadert, spannend!
  2. Margrethe:
    17 juni 2015
    En mist Loek Nederland? En missen júllie Nederland?
  3. Tinie Hoetjes:
    17 juni 2015
    Ja, niet iedereen kookt zo lekker als wij hier en linzen voeden goed en is wel gezond denk ik??!!Jullie doen het goed hoor mannen.
    Aad is aan de wandel 4 daagse begonnen vandaag maar dit jaar geen Cor Mooi bij de start! groetjes van ons!!
  4. Ben:
    17 juni 2015
    Hier nog een berichtje uit samour aan de Loire mooi weer wilde jullie nog opzoeken maar jullie lopen zo hard zitten nu nog 400km van jullie af maar wie weet het gaat je goed groetjes ben en edith
  5. Marita Proper-Ham:
    17 juni 2015
    Enig jullie verhalen te volgen.
    We hoorden van Hans en Marie over jullie tocht en vroegen of ook wij daar van mochten horen. Fijn dat ze dat voor ons hebben gevraagd. Met veel genoegen volgen wij jullie verhalen.
    Ook leuk dat Luuk steeds in jullie buurt is. Luuk kent ons wel ,doe hem de groeten en wij kennen jullie alleen van deze verslagen, maar ook leuk. Als je zelf de tocht gelopen hebt blijft je interesse, die gaat lijkt wel nooit meer voorbij.
  6. Tanja:
    17 juni 2015
    Mooi verhaal weer Paul, dankjewel.
  7. Renate:
    17 juni 2015
    Nou, hier regent het ook hoor, bah!! maar lekker een luxe slaapplaats met goed en lekker eten is jullie van harte gegund mannen!!