Benquet - Hagetmau 30 km

18 juni 2015 - Hagetmau, Frankrijk

De Fransen starten 30 minuten eerder, Loek 10 minuten later en wij volgen. In Saint-Christau staat een mooi kerkje waar je de klok kan luiden. In Saint-Sever, na 14 km, nemen wij 2 koffie en een sandwich voor onderweg. Wij kopen ook redelijk wat fruit voor wat extra energie. We lopen door een bosrijk gebied met vele kleine beekjes. Loek is eerder in Hagetmau en boekt de refugié voor ons. Loek was 2 min. eerder als twee dames, Aafke en Elisabeth, deze nemen een CH. Wij komen hun later nog tegen en zij vonden dit niet erg. In de refugié zijn Guy en Joel en Edmon. Deze is met ezel Simon retour uit SDC naar noord Frankrijk. Wij eten pizza met Guy en Joel. Henk heeft irritatieplekken onder zijn armen en krijgt van Guy wat zalf. Later koopt Henk zelf een tube. Paul zit buiten te bellen met Sia als Simon komt aanlopen. Het is een tam beest en Paul voert suikerklontjes aan hem. Later komt een mevrouw wat oud stokbrood brengen wat Paul aan Simon geeft. Stukje voor stukje eet deze het op en plotseling loopt Simon weg. Paul loopt een paar minuten later achter hem aan, het hek staat open en Simon is nergens te bekennen. Een uur later wordt er op de deur geklopt, Simon loopt door de straten. De eigenaar Edmon komt uit bed en gaat met de auto achter Simon aan. De rust is wedergekeert.