Chateau-Porcien - Bazancourt 22 km

24 april 2015 - Bazancourt, Frankrijk

Samen met Steven ontbeten in Le Longchamp dwz brood bij de bakker, beleg bij de super en koffie & thee in het café. Om 9.45 op pad. Steven loopt via de GR routes, die landschappelijk mooier zijn en wegen vermijden, wij lopen nu de Via Campaniensis. Tot Rocroi liepen wij de Via Monastica. Deze is qua duidelijkheid makkelijker maar de Via Campaniensis beschrijft de route beter. Na 3 km staan wij op een top waar een lappendeken over het landschap is gelegd: bruin groen ecru geel grasgroen beige. Hierna lopen wij een fiks aantal kilometers in een soort vallei, geen uitzichten meer. We lopen langs de weg die gelukkig niet druk is, beide vinden wij dit saai. Om 16.15 komen wij Bazancourt binnen waar een klein busje stopt met onze gastvrouw van vanavond. Zij herkent ons aan de rugzakken en deelt mee dat we niet eerder als 17.15 aan kunnen komen. Zodoende wat gedronken in het café. Onze was zit in de machine en over 40 minuten hangt het op zolder. Wij eten met de mensen mee.

1. Renate:
    24 april 2015
    De lange paden zijn natuurlijk wel saai, maar evengoed weer een avontuur vandaag! Leuk dat jullie in Bazancourt gelijk herkend werden!
    Blijven jullie de Via Campaniensis lopen of toch de GR?
    Jullie krijgen de groetjes van Bart en vast een kusje van Valerie!
  2. Annemarie Sinnige:
    25 april 2015
    Leuk joh, als je zo welkom wordt ontvangen. Jullie zijn dan ook ongetwijfeld leuk gezelschap. De kroegbaas zal het waarschijnlijk ook beamen. Maak het vandaag niet te laat, morgen weer kilometers maken.