Captieux - Bourriot-Bergonce 22 km

15 juni 2015 - Bourriot-Bergonce, Frankrijk

Na een hartelijk afscheid van Cor Mooij om 7.30 en de zijn familie nemen wij ook afscheid van Hennie, met de afspraak om morgen op de koffie te komen in Roquefort, waar zij de gastvrouw is. Als Paul om 7.00 brood haalt is het een drukte van belang in Captieux: markt, verkeer en alle kroegen open. In de bar zitten oude mannen met Spaanse baretten: Boina. Gisteren was alles dicht. We lopen wederom langs de oude spoorweg. Na verloop van tijd gaan wij over de snelweg en komen wij Bastiaan weer tegen. Hij en Loek lopen samen verder en Henk ligt te rusten in het gras, het valt hem zwaar vandaag. Langs de snelweg lopen wij verder en uiteindelijk weer over de spoorbaan. Het landschap lijkt op Nederland, vlak en veel akkerbouw: zonnebloemen en graan. Wij zien een paar grote fokkerijen met honderden eenden. Loek zit al in de bar, als wij aankomen. Het is een soort huiskamercafe. Het heeft ook een Spaanse uitstraling qua bouw. Het is een speciaal dorp: luxe huizen met veel grond eromheen. We komen bij onze gite waar Henk en Loek weer in het zwembad plonzen. Het weer is fris, dus ze zijn snel terug. Het eten ruikt goed en begint lekker: quiche met sla, kip en flauwe spaghetti en een lekker kokos toetje toe. Een extra fles wijn kost € 5,--

1. Tinie Hoetjes:
    15 juni 2015
    Dit bericht van jullie komt nu pas binnen, als mijn berichtje al weg is.
    Wij zien Cor misschien wel eerder dan jullie! Liefs van ons!!xxx
  2. Annemarie Sinnige:
    15 juni 2015
    Cor Mooij, Alkmaar, Gulden Vlies? ..........zo ja, groet hem van mij en mijn broer Theo. Zo nee, gewoon de groeten doen van een Brabants Boerenmeisje.....Jongens morgen weer er tegen aan, dus welterusten!
  3. Francis:
    16 juni 2015
    Zwaar... dat komt door die stokken van gisteren?
  4. ELLY:
    16 juni 2015
    Vind dat jullie je er goed door heenslaan, Heel Knap. Het einde komt in zicht!!!!Bijna in Spanje.

Lieve groet uit Winterswijk Joop en Elly
  5. Renate:
    16 juni 2015
    Leuk om te lezen, al meer Spaanse invloeden! Jullie komen echt al een beetje in de grensstreek!!
  6. Truus Ursem:
    21 juni 2015
    Hoorde van Riet gisteren( ze kwam onze papieren voor Turkije brengen) dat t C.Mooij is die n aantal jaren met Beb en Richard de 4 daagse heeft gelopen.Grappig is dat eigenlijk zijn we 1 grote familie!!Weer n heel mooi verhaal,bedankt hiervoor.SUCCES samen.