Brouqueyran - Captieux 30 km

14 juni 2015 - Captieux, Frankrijk

We liepen met motregen weg van het kasteel. Dit hield aan tot ongeveer 11.00, hierna ging de regenkleding uit. We liepen vrij snel naar Bazas. We bezoeken de kathedraal en komen Bastiaan en Cor mooij en zijn gevolg tegen op het terras. Loek en Paul kopen een broodje voor onderweg. Na het stadje komen wij snel op een pad waar voorheen een spoorweg liep. Deze gaan wij 2 dagen volgen. Loofbos veranderd in dennenbos. Vroeger was hier een groot moeras, maar Napoleon heeft dit aangepakt en laten volplanten met sparren en dennenbomen. In Captieux komen wij bij de refuge, hier is ook Hennie een Nederlandse gastvrouw. Zij heeft op haar 58ste haar baan opgegeven en huis verkocht. Zij woont nu in een camper en is in de zomermaanden gastvrouw in refuges in Frankrijk. Een pittige tante die Loek van 2,5 kilo spullen ontdoet uit zijn rugzak. Deze gaan mee met de familie van Cor Mooij. Wij halen pizza en eten met zijn 7en deze op bij onze refuge. Om 8.30 liggen er al 3 man op bed, deze vertrekken om 7.30. Wij doen het lantemant: 9.00!

1. Joop en Inge Roelands:
    15 juni 2015
    Jullie schieten flink op. De komende dagen lopen jullie door bos, bos en nog eens bos. Maar het schiet wel lekker op, want het is allemaal vlak. Heel verstandig om de rugtassen lichter te maken. Dat loopt een stuk prettiger. Vooral straks in de bergen. Succes en lekker genieten!
  2. Tinie Hoetjes:
    15 juni 2015
    Hoi hoi, jullie bericht ontvangen, leuk, doet Cor dit jaar niet mee aan de wandel vierdaagse in Alkmaar??Als jullie hem nog zien, doe dan de groetjes van ons!!Succes verder mannen!!XXX
  3. Francis:
    16 juni 2015
    Henk, je bent een stokkiesloper! Interessant!