Sezanne - Anglure 22 km

1 mei 2015 - Anglure, Frankrijk

Wij waren de eerste aan het ontbijt om 8.00, hierna druppelden de bewoners binnen. De bezoekzuster die ook Duits spreekt haalde voor ons Nederlanders een paar stukjes Franse kaas. Samen met de thee en jus d`orange en 3 jam, was dit ons ontbijt. Wij begonnen opgewekt, het was droog, in korte broek. Wij liepen Sezanne uit en liepen verkeerd. Wij moesten 3 km langs een drukke D weg lopen (niet leuk)  In Saudoy was een bar-restaurant open, dus naar binnen en aan een heerlijke sterke grand-café avec chantilly. Het was een drukte van belang: het restaurant kreeg 70 mensen te gast. Wij lopen na de 2de kop de deur uit en het regent harder. In een beschut halletje de regenkleding aan. Henk in zijn Jack Wolfskin broek en Odlo softshell. Paul in zijn groene Helly Hansen, afgezet met zwarte bies, en Berghaus Gore-Tex regenbroek. We volgden de Via Campaniensis langs een oude spoorlijn. Dit ging een aantal kilomers okay, over graspaadjes. Bij een kruising kwamen wij op een pad waar veel klei en water aanwezig was. We waren gelijk wat groter. Na 1 km besloten wij over te stappen op een kleine D weg. Het bleef regenen en we moesten nog 14 km. Na 4 km heeft Paul zijn voeten gedroogd en nieuwe wollen Falke sokken aangetrokken. Geen blaren of zoiets dus vrolijk verder. Wij hadden geen zicht meer op het landschap, grijze nevel, we vonden er niets meer aan. In een open schuur hebben wij nog thee gedronken en wat gegeten en toen vrolijk de laatste loodjes gelopen. In Auglure liep Paul zo op het adres af: Jacobsschelp aan de muur. Dit is een gastadres, dus eten wat de pot schaft. We krijgen een soep legume, lekker gekruid. Kip met een lekkere saus over kale spaghetti, prima. Nog een kaastableau toe. Een traditioneel huis en gezin, goed!

1. Renate:
    1 mei 2015
    Jammer van het weer mannen maar goede kleding maakt een hoop goed. Wat bizar hè, zo'n graf midden op een veld!
  2. Tinie Hoetjes:
    1 mei 2015
    Jammer van de regen, maar wat nu gevallen is komt morgen niet meer!! STERKTE mannen!!
  3. Brigitte Wijering:
    1 mei 2015
    Sinds wij naar huis terug zijn gegaan boffen jullie niet erg met het weer, jammer. Morgen krijgen we hier goed weer en wie weet gaat het zonnetje ook bij jullie weer schijnen. Ik geniet van jullie stukjes en denk......straks (eind augustus/september) dan lopen wij (of misschien alleen ik) daar ook weer. heerlijk. Geniet er samen van. Bonne marche.
  4. Edith:
    1 mei 2015
    Jammer dat het steeds regent,dat loopt ook zwaar.
    Stond er niets op dat graf? Tekens of een naam.
    Leuk jullie reisverslagen te lezen.
    Nu sterkte hoor!
  5. Gerard:
    1 mei 2015
    De cijfers maar weer eens een keertje hier:
    1‐2 mei 2015 in Anglure
    -----------------kilometers---- dagen
    Afgelegd ----------692,0 ----------34
    Nog af te leggen 2.044,8 ------- 99
    Totaal ----------2.736,8 ---------133
  6. Elly Teitsma:
    1 mei 2015
    Daar wordt je niet vrolijk van met zulk weer. Ook wij treffen het niet op zondag met de groep. Er wordt veel regen verwacht, maar hopen dat het meevalt. Ook voor jullie gaat de zon weer snel schijnen hoop ik.
    Succes!
  7. Francis:
    2 mei 2015
    Zo zie je maar, Slecht weer, haute couture en een kopje thee. Daarna een soepie en Italiaans eten. En ook weer een stukje verder.
  8. Joke:
    2 mei 2015
    Hey Paul en Henk, hopelijk knapt het weer snel op en wordt het droog!
    Groetjes van ons
  9. Tine van Meurs:
    3 mei 2015
    Woensdag was ik bij Tanja voor de donateurs.
    Sindsdien volg ik jullie tocht.
    Wat jammer dat het steeds regent.
    Maar het geeft gelukkig geen problemen.
    Succes. Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Groetjes van Tine
  10. Arno Visser:
    3 mei 2015
    Hallo Paul en Henk

Hoorde gisteravond van zwager Arie Boontjes dat jullie al een tijdje onder weg zijn.
    heb wat verslagen gelezen, jullie kunnen trots op jezelf zijn en wens jullie ontzettend veel

succes bij het volbrengen van deze monstertocht.

groeten van Arno Visser (die bij Heron auto werkt) en fam.