Averbode - Diest 14 km

11 april 2015 - Diest, België

Paul stond vroeg op en was de enige kerkganger bij de vroegmis 7.30. Rustig opgestapt, het regende, toch vertrekken. Uiteindelijk was de regen na 45 minuten over. Eerst Zichem door, bekend van de schrijver Ernest Claes, door na Scherpenheuvel. Dit is de grootste bedevaartplaats van Belgie met een basiliek voor Maria. Vanwege het weer was het rustig, op topdagen lopen/wandelen/rijden hier duizenden bezoekers. Opvallend voor ons was de inweidingplaats voor auto's. In 15 minuten tijd werden hier 3 (nieuwe) auto's ingewijd. Bij het onthaalcentrum de Pelgrim werden wij ontvangen door pater René, die de route reeds 2 x gelopen heeft vanaf de Pyreneeen. Hij heeft ons geholpen met wat slaapadressen. Door naar Diest en rond 16.00 aangekomen. Wij slapen bij fam. Verlooy, vrienden van de fiets. Rugzak op de kamer en Diest bekeken, wat een oude Oranje stad was. Paar Gildebiertjes gedronken in een volkscafé, hierna wat friet met goulash/kip en terug naar de B&B.

1. ELLY:
    11 april 2015
    Gaat heel goed bij jullie,heerlijk eten,lekker bier,en fijn gewandeld!
    Fijn Weekeind,Joop en Elly
  2. Hans vd Hoeven:
    11 april 2015
    Dit was een piece of cake day. Maar 8 km dus dat schiet niet op. Maar ja zo'n dag moet ook kunnen. Als ik het zo lees dan lopen jullie lekker.
    veel plezier
    Hans
  3. Annemarie Kruidenberg:
    Hoi mannen,
    met grote belangstelling lees ik jullie verhalen!
    Het klinkt allemaal heel goed en leuk de foto,s ter ondersteuning!
    Ik hoop voor jullie dat er heel veel zonnige, maar vooral droge, dagen komen, want dat loopt toch het mooist. Heel veel succes en houdt ons op de hoogte hè.
    Dikke zoen van mij
  4. Annette Merkx:
    12 april 2015
    Hoi Henk en Paul,

Wat vind ik het leuk om jullie te volgen op jullie blog!

Toen ik las over Scherpenheuvel, moest ik terugdenken aan de tijd dat ik veel groepstochten maakte op de racefiets en ik daar ook geweest ben.
    Het bedevaartsoord heeft toen veel indruk op mij gemaakt en ik kan mij nog veel beelden voor de geest halen.

Heel veel plezier en sterkte op jullie geweldige tocht!

Groetjes van Annette.