Averbode - Averbode 0 km

10 april 2015 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Een lekkere rustdag in de abdij van Averbode. Een plaats van rust en overvloed: de abdij heeft hun drukkerij verkocht en alles wordt perfect opgeknapt. Nu maken zij abdijbier, abdijkaas en brood en dit verkoopt ook goed. We hebben een luxe kamer op de 4de verdieping; lift is aanwezig. Om 12.30 de mis gevolgd, heel indrukwekkend en hierna het middageten in de refter. Aardappelen; groente en vis. 's Middags geluierd en ff naar de likstraat; Voor de abdij staan met mooi weer zo`n 20 ijskarren waar het beste ijs te koop is. De credentials teruggekregen en op naar de vespers. Wij zijn hier heel gastvrij en als pelgrims ontvangen. De abdij met zijn bijgebouwen hebben veel indruk gemaakt, het is overweldigend. Dit is voor ons tot nu toe het meest bijzondere adres geweest, dit blijven wij lang herrinneren.

1. ELLY:
    10 april 2015
    Het gaat jullie tot nu toe erg goed af, lekker eten en drinken, en moet af en toe heerlijk lachen om wat jullie allemaal vertellen, veel wandelplezier verder xxx Joop en Elly
  2. Gerard:
    10 april 2015
    Dat doen jullie goed mannen, af en toe een dagje rust.
    Gisteren dacht ik: eerst bier, dan wijn, rood en wit, wordt het een kroegentocht?
    Maar nu krijgt de pelgrimsgedachte ook bij mij weer de overhand.
  3. Henk Battem:
    11 april 2015
    LieveHenk en Paul,
    Dat zij og eens mooie belevenissen. Het wordt en is eigenlijk al, een ultieme pelgrimstocht. Je zou er jaloers van worden.
    Vol spanning kijk ik uit naar jullie nieuweenissen.
    Vraagje:koen jullieookanndere pelgrims tegen
  4. Nic:
    11 april 2015
    Het lijkt me erg leuk om zo echt als pelgrim te worden ontvangen. Daardoor ga je je toch steeds meer pelgrim voelen? Jullie zijn lekker op weg!
  5. Truus Ursem:
    13 april 2015
    Mooie plek voor n rustdag,en inspiratie opdoen voor de lange........groetjes.
  6. Elly Teitsma:
    13 april 2015
    Best lekker een rustdag op zijn tijd, houden zo!