Diest - Orsmaal 31 km

12 april 2015 - Orsmaal, België

Om 8.30 de deur uitgelopen op naar de Kloosterberg. Het was fris, wel in korte broek maar met extra shirtje. We hebben het grootste gedeelte door fruitboomgaarden gelopen. Over 2 weken staat alles in bloei, dus hier wachten wij niet op. Leuke wandelpaden (we lopen nu voor de 2 de dag over de Via Monastica, dit is de officiële pelgrimsroute door Belgie) over glooiende akkers, weinig asfalt en veel gras en zandpaden. We kwamen langs de Kruidberg, dit is Maddu zijn oude wijngaard met een beschermde naam: Hagelande (hij heeft, door een ongeluk [meeldauw] nog een eerste prijs gewonnen). Bij 2 mensen die in de tuin bezig waren, kon Henk ff zitten en kregen wij eigen bronwater te drinken. In Zoutleeuw een Dorre gedronken en aan de praat met JJ (Jean-Jacques) die naast de familie Alberti heeft gewoond, eind jaren 50. Kreeg 10 euro van hem waarvoor ik 'n kaars voor moet opsteken voor iedereen. Even voor 18.00 kwamen wij bij ons slaapadres: vrienden op de fiets Francis Betrand. Paul gedoucht en hierna gegeten. We zullen vroeg slapen!

1. Tinie Hoetjes:
    12 april 2015
    Dit was toch een hele tippel!! Morgen weer 14 he? Gaat het nog met de voetjes??XX
  2. Tanja:
    12 april 2015
    Knap werk hoor, mannen ! En ik lees geen ene wanklank !
  3. Hans vd Hoeven:
    13 april 2015
    Wat een tippel zeg! 31 kilometer en gewoon gedaan. Knap hoor.
    Hans
  4. Joep:
    13 april 2015
    Als die Dorre maar niet te dor was. Maar zonder dolle, jullie doen het goed. Het blijft toch een geweldige opgave om deze tocht te volbrengen. Vandaag een korte tocht, ook wel even lekker. En als het goed is bij jullie ook goed weer.

Gr. Joep
  5. Elly Teitsma:
    13 april 2015
    Petje af 31 km. Geeft wel voldoening en schiet lekker op, maar take care! Jullie wisselen het mooi af.