Meerhout - Averbode 16 km

9 april 2015 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Met  een goed ontbijt en 'n lunchpakket mee, stappen wij weg bij Maddu en Linda. Paul in korte broek en shirt, Henk na verloop van tijd ook zijn afritsbroek ingekort. Prima wandelweer door leuke bossen met kleine stroompjes. In Laakdal wat appelen gekocht en op het plein opgegeten met een kopje thee. Langs een kapel waar een familie aanwezig was met een Segway aangepast als Booster. Kwamen man tegemoet met stok op sandalen die de Camino 5 jaar eerder had gelopen met een rugzak van 30 kilo. Hij had de leeftijd nu van 70 jaar.  We voelden ons wel zwakjes. Via het zandpad kwamen wij aan bij het klooster. Aangemeld en de spullen op de kamer gezet. Onze credentials ingeleverd voor de stempel van de abt. We hebben internet dus gelijk druk whats app verkeer, maar om 18.30 moesten we toch echt naar de Verspers. Ongeveer 18 broeders die na 15 minuten uit het koor kwamen en de kerkgangers de zegen gaven. Hierna het avondeten in de gastenrefter. Een aantal studenten, een vriend van een broeder en de gastenpater waren aanwezig. Een stevige broodmaaltijd en hierna gezamenlijk opruimen. We hebben nog 2 Averbodebiertjes gedronken en om 10.30 verplicht naar de kamer.

1. Annemarie Sinnige:
    10 april 2015
    Broeder Paul, Broeder Henk, bidt Uw Onze Vader en U zult zich gedragen voelen. Zo niet morgen, dan wel vannacht. Amen en welterusten.
  2. Groetjes Ria Put:
    Hoi Henk en Paul,
    Ik volg jullie op de voet hoor :-)
    Succes verder!!!
    Groetjes,
    Ria
  3. Greetje:
    10 april 2015
    even een vraag krijgen jullie iedere dag een route mee en een volgend onderkomen?
    groetjes greetje
  4. Sieska Struik:
    11 april 2015
    Hoi Henk en Paul.Ik wist niet wat ik zag op de mail.Samen aan de "wandel"en dat helemaal naar Santiago .Jullie zijn nu echt gestart,en zijn nu in België.Toch?? m'n kaartkennis van die streek is niet echt geweldig.Ook leuk dat jullie veel bij kloosters overnachten en diensten meemaken.Het lijkt mij geweldig.Helaas red ik dat niet lopend.misschien op de fiets ooit. Ik wens jullie veel wandel genot,ik vind het reuze stoer hoor.mijn protestantse zegen hebben jullie ook!! Groetjes, Sieska
  5. Hans vd Hoeven:
    11 april 2015
    Hoi mannen,
    het gaat lekker zo. Iedere avond een fijne slaapplek en steeds weer andere biertjes.
    hoe gaat het met de blaren?
    Liefs
    Hans