Agnes - Tardajos 15 km

6 juli 2015 - Tardajos, Spanje

Heerlijk geslapen in onze 2 persoonskamer. Modern en schoon. Om 6.30 samen vertrokken. Het was mistig en fris, dit liep perfect. De kleuren van het landschap zijn ook dieper en voller als een heel zonnige dag. In de loop van de ochtend trekt de mist snel op en lopen we onder een mager zonnetje. Richting Burgos wordt het weer kaler en droger. In het tweede dorp Riopico hebben we koffie gedronken en een broodje gegeten samen met de Spaanse familie met tweelingdochters. Deze komen wij al een week elke dag tegen. Ook was hier Nadine een Engelse dame, ze spreekt heerlijk Engels. Nadine hebben wij elke dag sinds Ronchevalles gezien. De route gaat over een rotsig pad, wat mij doet denken aan Griekenland. Samen met de mist geeft dit mysterieuze foto's. Voor Villafria komen wij Wim tegen en hiervandaan nemen wij de bus naar het centrum van Burgos. Henk stalt zijn rugzak bij het busstation en gaat rond 17.30 naar Tardajos. Wij komen Loek tegen en Paul spreekt af elke dag te SMSen in welke plaats wij slapen, hij wil evt wat retour geven aan Tanja. Paul en Wim gaan om 13.15 met de bus naar Tardajos. We stappen voor Pension Bar Maria Ruiz uit. Kamers bekeken, 3 x 2 persoons, voor € 10,-- pp. Wij frissen ons op en doen een handwasje. Paul belt Henk voor uitleg wbt bus- en slaapadres en wij wachten op de aankomst van Tanja, doctorandus  Klaas en Janne. Zij arriveren om 20.15 en het is een heerlijk weerzien. We drinken een welkomsdrankje en gaan om 21.00 aan de dis. Heerlijk en gezellig. Om 23.00 gaan de ogen dicht, morgen om 5.30 weer lopen

1. Joop en Inge Roelands:
    6 juli 2015
    Wij zijn ook weer op weg en zijn nu in Najera. Het was i.d.d. vanmorgen lekker fris buiten, maar niet mistig. Veel plezier in Burgos met de familie..jullie hebben HEEL wat bij te praten.
    Groetjes van Inge en Joop
  2. Nic:
    6 juli 2015
    Even dacht ik:15 kilometertjes maar! Daar moet je een handicap voor verzinnen. Hinkelen of zo. Maar met die temperatuur wordt het andere koek!36 graden, net als bij ons in Frankrijk. Sterkte mannen! Dat is zweten geblazen.
    We denken aan jullie. Nic en Els
  3. Renate:
    6 juli 2015
    Heerlijk een frisse schone kamer gehad dus! En lekker met mist beginnen, dat is ook heerlijk fris, en geeft het landschap weer een andere dementie!Mooi foto met die Pelgrims in de mist. Veel plezier alvast met de visite
  4. Francis:
    Ziet weer goed mannen.
  5. Tinie Hoetjes:
    6 juli 2015
    Hoi mannen, Ja 36 o is wel warmpjes he, maar het word morgen weer iets minder gelukkig.Tanja is gearriveerd zag ik, geniet ervan en doen ze de groetjes van ons, ook aan de dokter en Janne!!En voor jullie weer sterkte!!XXX
  6. Hans vd Hoeven:
    Hoi mannen,
    De groeten uit Houston USA.
    Liefs van
    Hans en Marie
  7. Marijke en Arie:
    7 juli 2015
    Het blijft wel warm bij jullie zie ik, hier is het aardig afgekoeld. Succes in de warmte, hoedjes op he! En petje af voor jullie!
  8. Gerard:
    7 juli 2015
    Hoi mannen,
    Geniet van de aanwezigheid van Tanja, Klaas en Janne.
    Is het nu dokter of Drs. De titel van Klaas?
    Hier even een paar mindere dagen, maar we houden de moed er in