Dag 5: 9 april el Real de la Jara - Monesterio 21 km.

9 april 2018 - Monesterio, Spanje

Gisteravond gezellig gegeten met 12 peregrinos. Tijdens het eten en de weg naar huis flinke regen. Om 7.00 was onze Spaanse kamergenoot uit bed om te gaan lopen. Wij nog een uurtje gedoezeld. Gewassen en aan het ontbijt: thee, brood en toast met marmelade. Henk zijn pil ingenomen en begint te lopen. Paul volgt 30 min. later. Hij loopt het dorp uit, een stroompje oversteken. Deze is te diep, dus schoenen uit en blootsvoets overlopen. Hij komt Nora en Helmut tegen, verder niemand. Van Andalusië zijn we in de Extramadura gekomen. Een dunbevolkte regio waar wij nog 350 km. door lopen. We maken foto's van een Moorse en een Spaanse burcht. Het landschap wordt wijdser. Bij een klein stroompje glijd Paul uit: handen wassen en doorlopen. Halverwege de route kom ik Henk tegen in een wegrestaurant. Wij drinken koffie bij LEO !  Hierna tussen 2 wegen door een Eucalyptesbos. Als je de blaadjes fijnperst ruik je de "sauna" geur. Drie km. voor het dorp nemen wij rust en eten onze fruithap. Wij lopen naar onze online geboekte Alberque: deze ligt buiten het dorp en er is een stapelbed. We vinden uiteindelijk een hotelkamer voor € 35,--. prima de luxe. Na een drankje in de bar wat rusten. Wij eten gezamenlijk met Nuala, Paddy en Sipke in een lokale bar/restaurant. Het eten was heerlijk en veel: mixed salad en gesmoord schapenvlees, een toetje en een limoncello toe. Met z'n 5en € 50,-- muy bien!

1. Annemarie Sinnige:
    9 april 2018
    Goed te lezen dat jullie vandaag een prima dag hadden. Vanaf nu niet meer vallen of uitglijden en dan komt het allemaal goed. Lekker slapen en morgen weer fris op pad, mannen!
  2. Elly Teitsma:
    9 april 2018
    Wat een verwennerij, iedere dag een verslag! Leuk dat jullie LEO “ontmoet” hebben. Eerder dan gedacht😜 Wel op de been blijven hoor! Gelukkig is het goed afgelopen, hoop ik!
  3. Liesbeth Josée-van Lienen:
    Wat een prachtige omgeving! Liefs Liesbeth
  4. Jan Stevens:
    10 april 2018
    Fijn om met jullie mee te mogen “lopen” op een van de mooiste Camino’s
    Blijf op de been en lopende
    Geniet
  5. Martha Josee:
    10 april 2018
    Gelukkig dat het weer beter gaat met Henk.
    Weer een heel ander landschap dan jullie vorige voettocht, mooie foto’s. Er wordt lekker gekookt voor jullie👍😀Veel wandelplezier en op de been! blijven alle twee. Groeten, Joop en Martha.
  6. Ria Penders:
    10 april 2018
    Het is weer heerlijk om jullie belevenissen op de voet te mogen volgen. Vallen en opstaan, uitglijden en weer verder. Zelfs de regenjassen gebruiken. Afwisselende route, gezellige wandelaars. Nooit saai!
    groetjes, Ria
  7. Truus Ursem:
    10 april 2018
    Mooie foto's van.d. burchten de hammen en t eucalyptus bos.wWeer n mooie dag liefs.
  8. Renate:
    11 april 2018
    Hoe smaakte de koffie bij LEO? Gaaf, jullie zien weer allemaal verschillende landschappen! De hele dag apart van elkaar gelopen?