Dag 6: 10 april Monesterio - Fuente de Cantos 22 km.

10 april 2018 - Fuente de Cantos, Spanje

Om 8.00 ging de wekker, Henk douchen (net zoals Paul gisteren in een andere hotelkamer: de douchekop hing op half 11, we konden de sleutel zelf pakken in het washok) ontbijten in het restaurant naast het hotel. Het regent dus regenkleding aan en gaan. De route is eigenlijk prachtig, later wordt het wat kaler wat betreft bebossing. Het begint ook harder te regenen. Hierdoor kunnen we niet genieten van de vergezichten, want het is te nevelig. We komen 1 Peregrino tegen: we houden het hek voor hem open en hij stiefelt door. Later blijkt het een Duitser te zijn van 76 waar we een kamer voor boeken in de volgende plaats. We komen veel doorwaadbare plekken tegen die we met gemak kunnen oversteken. Bij een van de laatste doet Paul zijn schoenen en sokken en loopt blootsvoets en doorheen. Met veel moeite weer aangetrokken en verder in wind en regen. Voor Fuente de Cantos nog 2 van deze plekken. Henk kan er overheen of met moeite erlangs klimmen. Voor Paul maakt het niets meer uit: hij loopt dwars door het water, alles is toch al nat. Op 2 km. Halen wij Helmut en Nora in. Deze hebben bij dezelfde hostel geboekt en mogen de laatste 500 mrt. met de eigenaar meerijden. Wij lopen de laatste meters zelf. Het is een drukte van belang en wij mogen als laatste op de kamer. Paul heerlijk douchen, schoenen drogen met kranten en later de schoenen op de verwarming. De was wordt ook gedaan, we zijn de natte dag bijna vergeten.  Opgefrist en wat warms aan even wat drinken, met heerlijke tapas: patates fritas en lever. Hierna lekker op bed gelegen en de blog gemaakt. Voor morgen een hotel geboekt € 30,-- en om 20.00 naar het restaurant.