Dag 6: 10 april Monesterio - Fuente de Cantos 22 km.

10 april 2018 - Fuente de Cantos, Spanje

Om 8.00 ging de wekker, Henk douchen (net zoals Paul gisteren in een andere hotelkamer: de douchekop hing op half 11, we konden de sleutel zelf pakken in het washok) ontbijten in het restaurant naast het hotel. Het regent dus regenkleding aan en gaan. De route is eigenlijk prachtig, later wordt het wat kaler wat betreft bebossing. Het begint ook harder te regenen. Hierdoor kunnen we niet genieten van de vergezichten, want het is te nevelig. We komen 1 Peregrino tegen: we houden het hek voor hem open en hij stiefelt door. Later blijkt het een Duitser te zijn van 76 waar we een kamer voor boeken in de volgende plaats. We komen veel doorwaadbare plekken tegen die we met gemak kunnen oversteken. Bij een van de laatste doet Paul zijn schoenen en sokken en loopt blootsvoets en doorheen. Met veel moeite weer aangetrokken en verder in wind en regen. Voor Fuente de Cantos nog 2 van deze plekken. Henk kan er overheen of met moeite erlangs klimmen. Voor Paul maakt het niets meer uit: hij loopt dwars door het water, alles is toch al nat. Op 2 km. Halen wij Helmut en Nora in. Deze hebben bij dezelfde hostel geboekt en mogen de laatste 500 mrt. met de eigenaar meerijden. Wij lopen de laatste meters zelf. Het is een drukte van belang en wij mogen als laatste op de kamer. Paul heerlijk douchen, schoenen drogen met kranten en later de schoenen op de verwarming. De was wordt ook gedaan, we zijn de natte dag bijna vergeten.  Opgefrist en wat warms aan even wat drinken, met heerlijke tapas: patates fritas en lever. Hierna lekker op bed gelegen en de blog gemaakt. Voor morgen een hotel geboekt € 30,-- en om 20.00 naar het restaurant.

1. Marian Kos:
    10 april 2018
    Fijn dat het weer gaat Henk, ook fijn voor Paul :)
  2. Francis:
    10 april 2018
    Kijk, echte kerels! Wat zal je voldaan zijn na zo’n dag. Top hoor.
  3. Truus Ursem:
    10 april 2018
    Wat n nare dag met al die regen!! Jullie maken er toch wat van samen,we genieten van.d.verhalen!!
  4. Wil:
    10 april 2018
    Henk ik zie dat het goed werkt de paraplu aan de rugzak.
    Ik hoop dat je pijntjes weg zijn.
    Groet van Wil
  5. Edith:
    10 april 2018
    Jammer van al die regen, hopelijk is het morgen beter
  6. Elly Teitsma:
    10 april 2018
    Soms zit het tegen en soms zit het mee😜 Vernuftig Henk, die paraplu👍🏼 Goed gedaan mannen, jullie kunnen trots zijn!
  7. Dineke:
    10 april 2018
    Je ziet er weer topfit uit Henk! Gelukkig maar. Morgen weer een goede wandeling mannen!!
  8. Marian Zwaan:
    Regen....niet fijn
    Laat maar schijnen dat zonnetje
    Vandaag misschien weer?
  9. ELLY:
    11 april 2018
    Leuke verhalen en foto's,ga zo door mannen
  10. Timo Commandeur:
    11 april 2018
    Hoi mannen hier in oviedo mottig en koud. Morgen starten wij. Maar erruug gezellig hier.
  11. Astrid:
    11 april 2018
    Even vervelend de nattigheid maar nu hopelijk weer droog! Succes!!!!
  12. Renate:
    11 april 2018
    Niet de kapuchon tot je neus naar beneden trekken Paul, is zo lastig kijken!
  13. Renate:
    11 april 2018
    Wow zeg bikkels, jullie hebben na vandaag al bijna 170 km achter de rug!