Dag 47: 22 mei Dumbria - Muxia 24 km

22 mei 2018 - Muxia, Spanje

De dag begon weer niet als alle andere: wij gingen niet als laatste uit de albergue ! In het begin liep Paul toch fout (300 mtr.) Hierna ging het goed. Beetje mist, niet fris. Vele dorpjes, horreos en bospaadjes. Paul komt in Trasure en kijkt of Henk in de bar zit. De barman zegt dat hij 4 minuten geleden verder gelopen is. Toch neemt Paul koffie en raakt met een Italiaanse schone aan de praat die in Zweden woont/werkt. Zij mist de warmte van de mensen en wil terug naar Italië of Spanje. Paul krijgt een ei aangeboden: speciaal ! Hij tikt op de bar, het ei is van rubber. Het mandje met eieren en zout gaan later naar het terras, waar 5 Italianen zitten. Ook deze trappen erin. Verder wandelen.  Veel Eucalyptus bomen voor de bosbouw. Ze worden gekapt en opnieuw beplant. In Senande drinkt Paul weer koffie, hij doet het langzaam aan. Dit is de laatste dag van meer dan 20 km. Op 8 km.van Muxia ziet Paul de Atlantische Oceaan. Hij wordt een beetje emotioneel (grapje). Het laatste plaatsje waar iets te drinken valt is Moraime op 6 km. van Muxia. Henk is er al 😀 ! Paul loopt over het strand Muxia binnen. Eet op de boulevard zijn fruit en 200 mrt. verder ziet hij Henk zitten. Wij drinken wat en Paul gaat op zoek naar de albergue en gaat douchen. Henk zit op een centrale plek en ontmoet 4 Engelsen en een Duitse vrouw Petra die Nederlands spreekt. Wij halen kaas, olijven en wijn en werken aan de blog.

1. Francis:
    22 mei 2018
    Het venijn zit um niet in de staart!
  2. Elly Teitsma:
    22 mei 2018
    Het lijkt me heerlijk de oceaan te zien met het wijdse uitzicht na al dat groen.
  3. Wil:
    Dag Henk (en Paul)

Jullie hebben het weer geflikt.
    Klasse!!!
    Bijzonder....... twee broers zo gebroederlijk onderweg.
    Ik zal jullie blog missen.
    Geniet nog van de laatste dagen in Galicie.
    En Henk....aftrainen doe je gewoon weer bij Postaanzee.
    Dus wie weet kan ik nu zeggen tot maandag😀😀😀😀😀😀
    Groet Wil
  4. Groetjes Ria Put:
    22 mei 2018
    Bedankt, ik heb genoten van jullie reis. Klasse mannen! Goeie reis naar huis✈️
  5. Elisabeth:
    22 mei 2018
    Muxia mooi hoor! En laten jullie Finisterre liggen of komt dat nog?Dan nog een goede thuiskomst en tot ziens. grtjs Elisabeth
  6. Renate:
    22 mei 2018
    Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, lopen jullie evengoed nog van Muxia naar Finisterre? Ik geloof wel dat het wat met je doet als na 2 maanden lopen de oceaan ziet liggen! Lijkt me prachtig!
  7. ELLY:
    23 mei 2018
    TOP,mannen👍😍
  8. Paul:
    24 mei 2018
    Renate en Elisabeth, vandaag lopen wij de kustrouten naar Finisterre (2 dagen) Behalve de Camino lopen hier nog 10 verschillende wandelpaden