Dag 4: 8 april Almaden de la Plata - El Real de la Jara 17 km.

8 april 2018 - El Real De La Jara, Spanje

Voor de wekker eruit, Henk met veel moeite douchen, op naar het ontbijt. Henk heeft veel pijn. Tijdens ons ontbijt besluit hij de taxi te nemen. We krijgen koffie van Helmut en Nora en Paul gaat gezamenlijk met hun op pad. Paul loopt verkeerd en verteld dit Helmut. Deze knikt ja en gaat toch de verkeerde richting uit (Helmut loopt deze voor de 3de maal). Het dorp uit omhoog langs het stierenvechtersstadion wederom het Parque Natural in. Langs 4 meter. hoge cactussen slingerend omhoog en laag. Er staat een prachtig buitenhuis maar deze is gesloten. Ik kom langs een LAW paaltje: GR 48. Deze route een fiks aantal km. volgend zie ik de de eerste varkens van de Pata Negra. Ook schapen, geiten, paarden en koeien staan in het landschap. Het is weer bewolkt en af en toe fris. Behalve een fietser kom ik niemand tegen. Tegen alle pelgrims die het heerlijk vinden om alleen te lopen zeg ik: alleen lopen, er is niets aan !  Vlak voor het dorp staat een plaquette voor José Luis Salvador. Deze Spanjaard uit Sevilla was een promotor van de Via de la Plata. Rond 14.00 kom ik zingend het dorp in en Henk zit mij in het bushokje op te wachten. We lopen naar ons hostel en bestellen wijn en elk een menu del Dia. We krijgen uiteindelijk lekker bruine patat voor totaal € 16.00. We zien nog wat bekenden en gaan onze blog schrijven.

1. Elly Teitsma:
    8 april 2018
    Jullie moeten wel op de been blijven hoor, om de tocht te volbrengen! Henk heel veel sterkte en ik hoop dat je weer snel herstelt! Weer leuke verhalen en prachtige foto’s/herinneringen!
  2. Tanja:
    8 april 2018
    Er is niks aan om alleen te lopen, zeg je. Ik kan het me voorstellen. Maar daarom wel veel foto's gemaakt !
  3. Annemarie Sinnige:
    8 april 2018
    Deze dag bracht wat het was. De avond ligt nog voor jullie. Ontspan en op tijd naar bed. Anders even langs een dokter morgen, Henk?
    Of maandag rustdag? Jullie zijn vrij, dus voel je vrij.
  4. ELLY:
    8 april 2018
    Heb begrepen, gekneusde ribben,? Sterkte Hendrik!!!
  5. Anneke, Egmond aan Zee:
    8 april 2018
    Wat een pech Henk, ik hoop dat je snel hersteld. Groet vanuit een zonnig Egmond.
  6. Marian Zwaan:
    8 april 2018
    Dat is pech Henk! Maar in dit geval de beste keus, achterblijven of samen langer blijven....
    wil je ook weer niet,dus soms moet je keuzes maken!
    Hoop op een voorspoedig herstel
  7. Francis:
    8 april 2018
    Zwaar klote Henk! En voor Paul natuurlijk ook.
  8. Dineke:
    8 april 2018
    Vervelend Henk. Nu maar hopen dat het morgen beter gaat!!! Groetjes!
  9. Elisabeth:
    8 april 2018
    Henk toch dat klinkt niet vrolijk maar als het niet gaat zoals het moet; moet het maar zoals het gaat toch?!
  10. Nic:
    9 april 2018
    Balen Henk!! Gaat het helemaal niet? Je kunt misschien met de taxi tot halverwege gaan en dan je bagage door hem naar je bestemming laten brengen. Sterkte
  11. Truus Ursem:
    10 april 2018
    Dat is wel pech hebben Henk, laten we hopen dat t meevalt. En ongezellig voor Paul,we duimen.