Dag 3: 7 april Castilblanco de los Arroyos - Almaden de la Plata 29 km*

7 april 2018 - Almaden De La Plata, Spanje

Gisteravond heerlijk gegeten bij een rustig restaurantje. We waren de enige maar binnen het uur waren we weer buiten. Twee mannen van rond de 70 zwaaiden de scepter in een moordend tempo. Prima eten voor een prima prijs. Rond 8.30 ontbijten en samen met Nuala besloten de eerste 16 km. langs de weg per taxi te nemen. Paddy & Silke liepen de route wel. Wij begonnen om 10.00 aan het begin van het Parque Natural: Siërra Norte. Mooie route slingerend over glooiende rode paden. Bij een stroompje komen wij 4 Duitsers tegen (het zijn er veel hier) Helmut & Nora en 2 andere dames. Het is bewolkt en later komt er een zuinig zonnetje door. Vlak voor het dorp is een kort, fel klimmetje. 15 minuten later zijn wij in het dorp. Voor de kerk valt Henk, het valt mee, een paar schaafwondjes. In een bar wacht Paddy op ons en we kijken voor een kamer. Er is nog plaats op de zolder bij het wasgoed. Paul gaat verder kijken. Wat blijkt: de Alberque Municipal heeft brand gehad en is gesloten. Dit scheelt 60 bedden. Omdat wij er vroeg bij zijn kunnen wij de laatste kamer boeken bij Casa Conche. Per kamer € 30,-- met privé douche (70 x 70 cm erg, erg krap dus). Paul haalt Henk op en wil de eigenaar van de bar zeggen dat wij een andere kamer hebben gevonden. De man wil Henk zijn schaafwonden ontsmetten, maar Henk vind dit niet nodig. We lopen naar ons hostel en drinken wat. Later komen Paddy & Nuala en Silke erbij. Om 20.00 gaat de keuken open en eten gezamenlijk. Henk heeft last van zijn ribben en neemt 2 codeines.

1. Annemarie Sinnige:
    7 april 2018
    Vandaag dus met vallen en opstaan. En voor de kerk nog wel. Ga morgen maar naar de zondagsmis. Dat past in een pelgrimstocht. Dag voor dag, morgen gaat het hopelijk beter.
  2. Tanja:
    7 april 2018
    Was je op je ribben gevallen, Henk ? Dan kan het nog wel even pijnlijk blijven. Jammer jôh !
  3. Renate:
    8 april 2018
    Pechvogel Henk zeg! Wel leuk dat jullie al weer zo veel contacten hebben! Prachtige foto's!
  4. Margrethe:
    8 april 2018
    Hoi Henk en Paul, met heel veel belangstelling en ook lichte jaloezie volg ik jullie wandelverhalen weer.
    Goede reis!!
  5. Fam Huitema:
    Sterkte Henk . Hier zal je wel een poosje last van hebben. Succes
  6. Truus Ursem:
    9 april 2018
    Jullie doen t goed,op t struikelen na.