Dag 39: 13 mei Ourense - Cea 21 km

13 mei 2018 - Cea, Spanje

Ontbijt om 7.30 en op pad. We lopen gelijk 2 km. verkeerd. Over de hoogste en voor Paul de mooiste Romeinse brug lopen wij de stad uit. Ruim 4 km. langs industrie en een gele pijl links. Naar beneden en 2 gele pijlen. Weer links en we weten dat we fout lopen. Weer 2 km😡. Nu goed op pad en via een tunnel onder het spoor. Henk drukt op een knop zodat het autoverkeer moet stoppen, inderdaad het is een smal tunneltje. Hierna ruim 400 mrt. omhoog over asfalt: veel stoppen en uithijgen, stijging van 21% maar uiteindelijk viel het mee. We lopen over paden die Henk doet denken aan Frankrijk. Paul loopt harder en slaat linksaf. Na 1 km. staat hij op de asfaltweg zonder teken. Terug 1 km 😡. Drie keer op een dag verkeerd lopen😖. Goed, Paul komt bij Casa Cesar. Dit is een bar donativo. Henk zit er al. Eerst koffie dan een witte wijn. Dit is een heerlijke plek om te rusten en wat te drinken. Cesar is overal in Europa geweest en kent vele talen (poquito). Samen lopen wij over heerlijke paden door het bos. Bij een bar drinken wij koffie en eten fruit. Hierna nog 4 km. In de albergue aangekomen zijn alle bovenbedden bezet. Het is er druk. Douchen en met Gry aan de thee. Henia ligt te slapen. Hierna gaan wij naar het restaurant en eten met de chica Italino en Brigitte. Voorgerecht van meloen met ham en hoofdgerecht: een flinke moot vis. Ijs als toetje en koffie toe. Heerlijk😊. In de auberge gepraat met de 73 jarige Bertus Alberto, heeft al 8 caminos gelopen met gemak. Om 22.00 gaat het licht uit😴

1. Groetjes Ria Put:
    13 mei 2018
    Daar word je niet blij van, als je steeds verkeerd loopt. Mooie foto’s mannen. Succes verder🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️
  2. Elly Teitsma:
    13 mei 2018
    Stijgen en dalen, soms is het balen ..........echt jammer van die extra kilometers! Morgen beter!
  3. ELLY:
    Flinke tippel vandaag😢
  4. Francis:
    13 mei 2018
    Jullie hebben dingen gezien die anderen niet hebben gezien. Je hebt er over geschreven. Dit vergeet je niet.
  5. Annemarie Sinnige:
    13 mei 2018
    Fijne avond en hef het glas maar op jullie moeder. Ze zou trots op jullie zijn!
    Salud!
  6. Theo Smit:
    13 mei 2018
    Breaking News uit het Vaderland: Waylon is 18e geworden in het Eurovisie-Songfestival!
  7. Marian Kos:
    Respect!