Dag 40: 14 mei Cea - Dozon 21 km

14 mei 2018 - Dozón, Spanje

We gaan eruit om 7.30, Paul vertrekt 15 minuten later dan Henk en is gelijk de weg kwijt. Na wat heen en weer lopen uiteindelijk op de route. In een Bar zit Henk met Yves een Duitser. Deze heeft op Paul gewacht en gaat ervandoor. Henk en Paul lopen samen op en het begint te motregenen. Dit blijft het de hele route doen, af en toe droog. In het begin dorpje na dorpje, maar later door bos en heide. Paul doet jas aan, jas uit en Henk loopt stug door in een T-shirt met lange mouwen. Echt nat worden we niet. Paul poetst zijn bril een paar maal op waarop Henk zegt: heeft geen zin. Door de mist zie je niets. Dit klopt, er is weinig zicht. In de albergue aangekomen bed zoeken (bovenplaats) Na 5 minuten gaat er een volgende zaal open dus rennen. Paul heeft ook voor Henia een onderbed maar voor Gry niet, de Zuid Koreanen waren sneller. Douchen en schoenen volproppen met kranten. Die van Paul zijn erg nat. Rest van de kleding uithangen om te drogen. Nog 4 dagen voor Santiago😀. Wij kopen een wijntje (1,50) en ham voor bij de kaas. Lekker op een muurtje in de zon ff napraten. Paul ruikt vanuit de keuken iets lekkers: Hugo een Spanjaard is hamburgers aan het bakken. We overleggen en Paul loopt terug naar de winkel voor 4 hamburgers, broodjes, tomaat, ui en een fles wijn. Als de Zuid Koreanen klaar zijn gaat Paul aan de gang. In de koelkast liggen nog zakjes mayo en ketchup😊. We eten 🍔🍷lekker en gaan om 21.30 naar bed.

1. Francis:
    We zijn er bijna....
  2. Tineke Ruijter:
    14 mei 2018
    Succes mannen, de laatste dagen!
  3. Kitty Schagen:
    14 mei 2018
    Top hoor. Het is nu echt aftellen. Echt petje af voor jullie.
  4. Elly Teitsma:
    14 mei 2018
    Paul moet je me toch een keer uitleggen van de weg kwijt😜 Nat en fris (koud) deze reis. Toy, toy, toy
    de laatste loodjes! Chapeau!!
  5. André Moelaert:
    Mooie doorzetters zijn jullie! André
  6. Sjaan Pepping:
    14 mei 2018
    Sinds ‘n paar dagen lees ik jullie verslag!!!🙄 Heel veel succes met de laatste loodjes.💋🙋‍♀️
  7. Elisabeth:
    14 mei 2018
    Oh zo dichtbij al.. haast? Neem de tijd het is zo weer over. Jullie hebben wel pech met het weer dat was de vorige keer wel anders.. weten jullie nog de hitte op de prachtige Meseta. De man van Aafke loopt nu ook vanaf SJPdP en is nu in Leon. Buen Camino
  8. Hans:
    14 mei 2018
    De laatste loodjes, wegen ze zwaar?
  9. Marijke en Arie:
    15 mei 2018
    Succes met de laatste loodjes, en nog even genieten van alles!