Dag 38: 12 mei Xunquira de Zambia - Ourense 24 km*

12 mei 2018 - Ourense, Spanje

Henk heeft slecht, heel slecht geslapen😒 en wil na het ontbijt de bus nemen. Na een kwartier belt Henk dat er geen bus gaat, dus lopen. Dan begint het ook nog te spetteren dus regenkleding aan. Na een half uur kunnen deze weer opgeborgen worden. De route gaat over kleine modderige paadjes en later alleen nog over asfalt. Ondanks het asfalt loopt het prettig, we hoeven amper te stijgen of dalen. Tot aan Oursense komen wij 12 dorpjes en gehuchten tegen. In Gaspar staan 3 huizen. Veel bewoners kweken hun eigen groenten. Als je achter de huizen loopt en (volks)tuinen ziet geeft Paul dit een "langs het tuinpad van mijn vader" gevoel. In A Vendo de Rio komt Paul Henk tegen samen met Gry en Henia. Zij zijn klaar met de koffie en lopen door. Later ontmoeten wij elkaar in Pereiras. We lopen samen verder langs de weg. Veel industrie dus niet interressant. Het binnenkomen in Ourense komt overeen met andere Spaanse steden: grote hoofdstraat met veel winkels en appartementen erboven. Rechts omhoog en daar is de Convento de San Francisco: een verbouwd klooster. Opvallend, wij krijgen bedden toegewezen. Opfrissen wat drinken en de stad in. We lopen door de stad en zijn verbaasd over de vele, maar zeker mooie kerken. Op het Praza Mayor drinken wij koffie en vinden een klein restaurant waar wij om 19.00 kunnen eten. Niet geweldig maar okay. Terug in de albergue de blog bijwerken. WIFI in de tent😊.  Henk kijkt met Gry en Henia naar het Europees songfestival, Paul ligt er om 21.30 en slaapt snel. IsraĂ«l heeft gewonnen.

1. Elles:
    12 mei 2018
    Hoi Paul, leuk om jullie verhalen te lezen, succes en zet ‘m op. Groetjes van Elles (collega Sia)
  2. Tanja:
    12 mei 2018
    Mooi verhaal weer, mannen.
    Vanavond slaap je vast beter, Henk (of je slaapt nu al).
  3. Elisabeth:
    12 mei 2018
    Oei een slecht begin maar toch een goed end! Gewoon doorgaan mannen! Buen Camino
  4. Francis:
    Geslaapwandeld Henk?
  5. Elly Teitsma:
    12 mei 2018
    Jammer, maar na een slechte nacht komt weer een goeie. Ik hoop vannacht al weer voor je Henk en jullie gaan het zeker weer redden! Morgen weer een goeie wandeldag!
  6. Marian Kos:
    13 mei 2018
    Goed gedaan weer vandaag. Nog even doorzetten mannen!
  7. Renate:
    13 mei 2018
    De laatste paar dagen naar Santiago mĂłet toch wel lukken, en dan naar Finisterra lijkt me een bijzonder stuk, voor Paul vooral die daar nog niet is geweest! Veel succes en plezier vandaag maar weer!
  8. Henk ursem:
    14 mei 2018
    Nee, maar hij snurkt wel
  9. Henk ursem:
    14 mei 2018
    Ola Elles, houd Sia een beetje uit de wind, ze heeft het zwaar (zonder mij😀)