Dag 33: 7 mei Requejo - Lubian 18 km

7 mei 2018 - Lubián, Spanje

Ontbijt om 7.30 en Henk weg om 8.00. Paul vertrekt om 8.30 langs de weg als laatste. De schoonmaakster is reeds bezig. Paul ziet een Peregrino afdalen naar links en er achteraan. Na 300 mrt. twijfelen wij beide en er komt een auto aan, waarvan de chauffeur zegt dat de route afgesloten is vanwege de aanleg van de AVE: deze gaat lopen van Zamora naar Ourense. Dus terug omhoog en langs de weg verder. Over een hoog viaduct waar de vrachtwagens voor de AVE ook rijden: scarry !  Hierna volgt een tunnel van 435 mrt. lekker koel. We zijn op de top: de pas van Padornelo 1360 mrt. Dit is de hoogste van onze Camino. In het dorp aangekomen zitten Henk, Gry en Henia. Lekker aan de café con leche en een chocolade reep😀👍🏽. Henk gaat verder en wij volgen samen met de Tsjech Filip. Langs leuke paadjes door kleine bosjes dalen naar een prachtig riviertje met `n kleine waterval. We besluiten hier ff te pauzeren. We zitten met onze voetjes in het ijskoude water en zien Filip in zijn nakie zwemmen. Hij heeft weinig geld en slaapt bijna altijd buiten. Alleen als er een albergue donativo is slaapt hij daar. Na zijn duik heeft hij geen albergue nodig en loopt nog 10 km. verder. Wij komen aan in Lubian en Paul loopt verder naar Casa Javi. Hier is ook een restaurant met wel 50 eters, voornamelijk  werklui van de AVE. Paul checkt in en daar komt Henk aanlopen. Henk is over de weg gegaan: 4 km. Extra😰!  Nadat wij onze spullen achtergelaten hebben op de kamer, lopen wij naar een leuk dorpspleintje en drinken een biertje met ham, olijven en kaas. Hierna gaat Henk slapen en Paul aan de blog💻. Om 19.00 kunnen wij eten.

1. Ria Penders:
    7 mei 2018
    De route blijft afwisselen met asfalt en mooie stukken. Dan een tunnel. Gelukkig daar geen vrachtverkeer! Gezellig met deze ploeg wandelaars! Het is hier intussen ook heerlijk weer. Kunnen we beter invoelen hoe het daar in Spanje is.
  2. Francis:
    7 mei 2018
    Het leven is weer slecht!
  3. Martha Josee:
    7 mei 2018
    Jullie ontmoeten allerlei verschillende mensen. Dat lijkt mij heel leuk, ook hoe zij de tocht ervaren. Soms heel verlaten dorpjes waar jullie smachten naar een lekkere kop koffie. Dat is wel afzien! We genieten van jullie mooie verhalen en foto’s! Nog heel veel wandelplezier hoor! Jullie schieten al mooi op wat kilometers betreft. Wij zijn nu landgenoten! We zijn ook in Spanje met de caravan, helaas niet op jullie route.
    Groeten, Joop en Martha.
  4. Elly Teitsma:
    7 mei 2018
    Een uur eerder weg en later aankomen lijkt me niet leuk, maar uiteindelijk hadden jullie het weer heel gezellig met elkaar! Dapper hoor Tsjechische Filip! Niks voor jou Paul? Jij hebt toch iets met water, te koud zeker😂
  5. Annemarie Sinnige:
    8 mei 2018
    Zo paul, dat lijken wel Obernaise toestanden, haha...
  6. Henk ursem:
    8 mei 2018
    Mijn foto is niet geplaatst😀
  7. Henk ursem:
    8 mei 2018
    Ola Martha & Joop, inderdaad het ontmoeten van mensen van verschillende nationaliteiten is erg leuk. Met handen en zeker voeten komen wij een heel eind😀
  8. Henk ursem:
    8 mei 2018
    Francis, het leven is hier perfecto👍🏽