Dag 34: 8 mei Lubian - A Guidina 25 km

8 mei 2018 - A Gudiña, Spanje

Na een heerlijke nacht slapen gaan wij na een spaarzaam ontbijtje (thee en zoete broodjes) op pad. Wij lopen over de weg het dorp uit en Paul vertrouwd het niet. Vraagt het na en belt Henk. Deze wil doorlopen over de weg en Paul zoekt het pad op. Na 15 minuten belt Henk dat hij terug loopt. Onder de snelweg bij het kerkje rechts het pad af naar beneden. Mooi pad met watertjes, bruggetjes en bomen. Na een kwartier belt Henk weer en vraagt de weg aan Paul. Al wat Henk vertelt komt Paul niet bekend voor. Henk loopt terug en hoort 3 Italiaanse chicas praten. Uiteindelijk is hij op het goede pad. Het is een prachtig pad omhoog met stroompjes, bomen en weilandjes. Het is de mooiste wandeling tot nu toe, maar zwaar. Op een plateau vlak voor de top ziet Paul Henia en Gry. Deze pauzeren en genieten van het landschap. Ondertussen passeren een Oosterrijkse vrouw en een Ierse man ons (wij kennen deze van Caperra en Banos de Montemayor) we lopen verder naar de top Alto de A Canda. Wij komen na Andalusië, Extramadura en Xunta de Castilla y Leon in Galicië. Dit is de laatste streek waar wij doorlopen. Op de top ontmoeten wij de 3 Italiaanse meiden en Henk. We rusten samen en zijn blij dat we boven zijn, nog 18 km. Lekker naar beneden door kleine dorpjes waar geen bar is. In O Pereiro wel koffie, cola en 'n Bocadillo. Hierna nog 10 km. Wij verwachten in O Caniza een bar, deze is er niet, we zitten er bijna door. Paul gaat alvast vooruit om de bedden te reserveren en loopt te ver. Na 500 mrt. terug lopen ziet hij het drietal en lopen samen naar de albergue. Paul haalt chips en bier en gaat douchen. Henk regelt de betaling en we zien elkaar in bar Peregrino. Wij eten hier maar Henk is niet tevreden en gaat naar bed. In Guidina veel wind en veel vrachtwagens voor de AVE..

1. Annemarie Sinnige:
    8 mei 2018
    Zooo, het was me het dagje wel vandaag. Mooi, maar zwaar lijkt me zo te lezen. Fijne avond mannen!!!
  2. Francis:
    8 mei 2018
    Gelukkig dat jullie al goed getraind hebben, dan gaat alles een stuk gemakkelijker😶. Het begint er weer op te lijken zo!
  3. Renate:
    8 mei 2018
    Schiet ècht op nu, laatste provincie! Laatste 30% naar Finisterra...volgende week al de eerste overwinning in Santiago!
  4. Henk ursem:
    Muy bien😀
  5. Henk ursem:
    8 mei 2018
    Het ging prima Francis, nog un poquito
  6. Fam Huitema:
    8 mei 2018
    Zo te lezen een prachtige route ,maar wel zwaar.
    De foto,s zijn weer prachtig van de mooie natuur.
    Het gaat jullie prima af . Petje af hoor. Nog veel wandelplezier
  7. Marian Kos:
    8 mei 2018
    Ik vind het knap van jullie.
  8. Elly Teitsma:
    9 mei 2018
    Heen en weer duurt de weg op zijn langst, maar dat weten jullie al lang! Gelukkig stond er een prachtige route tegenover en een voldaan gevoel! Chapeau!
  9. Truus Ursem:
    10 mei 2018
    Mooie wegen,wel zwaarmet t klimmen.En 25 km.behoorlijk, knap hoor en weer mooie foto s succes!!