Dag 25: 29 april Villanueva de Campean - Zamora 19 km

29 april 2018 - Zamora, Spanje

Om 7.30 eruit, wassen en douchen. Het regent zacht, Henk regenkleding en Paul poncho aan. De bar is dicht dus lopen. Na 5 km. even van de route af naar San Martial. De bar is net open: 2 x koffie voor Henk en 2 x thee met toast en ham en kaas voor Paul. Het is weer droog dus Paul zonder poncho. Hierna langs de weg naar de aansluiting op de Camino. Veel wind en het begint weer te regenen, Paul denkt eraan om 'n lange broek en poncho aan te trekken. Iets na de top is de wind weg en begint wederom te regenen. Poncho aan en het blijft droog🤓.  Het landschap is weids met landbouwgrond, veel wolkenpartijen. Rond 13.00 komen wij over de Romeinse brug Zamora binnen met een goed uitzicht op de stadsmuur, kathedraal en de burcht. In een winkel kopen wij wat fruit en chocolade. De albergue is dicht tot 14.30, maar we mogen onze rugzakken achterlaten. We bekijken een kerk en de kathedraal. De burcht is jammer genoeg gesloten. Wij zijn wel een bekijks in korte broek en shirt: de Spanjaarden dragen warme winterjassen. Het is 15 graden. Er staat een rij om in te checken en worden ingeschreven door 2 Amerikaanse vrijwilligsters. Deze zijn erg behulpzaam. Paul werkt de blog bij en hierna drinken wij een biertje in de kelder. Na dit drankje gaan wij eten met Carla, Gry en Lene in een goed restaurant om 18.30. We moeten 2 uur wachten en Paul gaat zich intussen douchen. Het eten is heerlijk gevulde artisjokken met sinaasappel op een bedje van bloemkoolpuree. Hierna cous-cous met heerlijk gekruid en mals varkensvlees. Henk raakt de weg nog kwijt, maar wij zijn voor 22.00 binnen. (de deur sluit)