Dag 24: 28 april Valdunciel - Villanueva de Campean 29 km.

28 april 2018 - Villanueva de Campeán, Spanje

De 3 vrouwen naast onze kamer staan weer vroeg op en omdat de deuren klemmen en piepen worden wij wakker ☹️ en blijven het. Paul neemt zijn ontbijt maar Carmen is er niet: geen toast of thee. Alleen zoete cakes en koekjes. Tanden poetsen en inpakken. Dan komt Carmen en wil toast en thee maken met zumo. Hier heb ik geen zin meer in dus we lopen als laatste weg. Henk heeft zijn 3 bananen en yoghurt reeds op.  Een groot deel gaat over een wandelpad langs de snelweg. Lang en saai. Opvallend: links is alles landbouw en rechts van de snelweg bomen. In El Cubo de la Tierra del Vino drinken wij koffie en ontmoeten Lene en Gry. Vanaf Cubo lopen wij weer over een mooi breed pad, samen op. Het pad loopt langs een spoorlijn die niet meer gebruikt wordt. Het pad is ook een Canada: dit zijn oude paden, die gebruikt worden (nog steeds) om de geiten en schapen van zuid naar noord Spanje te laten grazen (vers gras). Dit is te zien aan de vele keutels. Na een lange afdaling komen wij aan in Villanueva de Campean. Wij pakken de eerste albergue en slapen voor € 6,-- pp. Paul repareert de douchekop🔨. Als hij klaar is ziet hij om de hoek nog een goede douche 🙃. Wij eten samen met Lene, Gry, Claudia, Julian (Engels) en Pierre(Frans). Voordat wij eten is het al gezellig.

1. Elly Teitsma:
    28 april 2018
    Fijn dat jullie het al zo snel gezellig hadden ‘s avonds, maar dat ontbijt is nogal eens afzien. Volgende keer maar weer beter😜 fijne zondag morgen!🙋‍♀️
  2. Renate:
    28 april 2018
    Wat een giller met de douchekop! Jullie ontmoeten veel mensen, lijken alleen maar vrouwen, hahah, of vergis ik me? Ziet er allemaal weer prachtig uit zeg!! We hebben hier genoten met koningsdag, met de meisjes lekker naar de rommelmarkt in St. Pancras geweest, en lekker ge-bbqed gister! Missen jullie weer;-)
  3. Annemarie Sinnige:
    28 april 2018
    Jullie liggen hoogstwaarschijnlijk al te tukken. (Nu 22.00uur) Óf....., gezelligheid kent geen tijd?
    Was weer een mooi verhaal hoor...
  4. Marian Zwaan:
    29 april 2018
    Met het fotoalbum van ons erbij reizen wij met jullie mee. Zien veel bekende plaatsen en meestal maken jullie de overnachting waar wij dat ook deden. Buen Camino 👍
  5. Francis:
    29 april 2018
    Voor die 6 euro zal het ontbijt morgen wel prima zijn 😂.
  6. Marian Kos:
    29 april 2018
    Jammer van die stukken die jullie langs de snelweg moeten lopen. Gelukkig maken de andere paden veel goed. Mooie plaatjes!
  7. Astrid en Henk:
    29 april 2018
    Wat een prestatie en dan ook nog een douchekop repareren HAHAHa!
    De keien waar jullie op lopen hebben wij op koningsdag mee gesmeten. Keiensmijten in de Rijp!
    Doe voorzichtig en veel plezier en moois voor de komende dagenXX