Dag 26: 30 april Zamora - Granja de Moreruela 20 km**

30 april 2018 - Granja de Moreruela, Spanje

De ochtend begon met het opstaan van Oscar en zijn Waalse loopmaat. Om 6.30 muziek op de gang😠, dus van slapen kwam niet veel meer. Wij hadden beide slecht geslapen: het is benauwd in de kamer en geen ventilatie. Paul naar beneden voor zijn ontbijt en Henk nam later op de kamer zijn yoghurt. Alweer als laatste op weg, door de oude stad van Zamora op zoek naar het pad. Uiteindelijk een splitsing: via Portugal of eromheen. De laatste nemen wij en het vanaf Granja de Moreruela gaan wij linksaf en dan heet deze de Camino Sanabres. De Via de la Plata gaat verder naar Astorga. Hier zijn wij 3 jaar geleden al geweest op de Camino Frances. De route van vandaag was niet spectaculair: weidse uitzichten over landbouwgronden: tarwe en koolzaad. In Montemara nemen wij koffie. Wij komen nog een schaapskudde tegen die Henk omsingeld en doorlopen. In Granja de Moreruela leggen wij onze rugzakken op de onderbedden van de stapelbedden en gaan ons inschrijven in de locale bar. Henk probeert te slapen, later Paul ook. Dit lukt bij beide niet, we rusten wel. In de bar komt een vrouw Henia (Canadese) vragen of er iemand wil ruilen met een bovenbed. Paul strijkt over zijn hart en ruilt met haar (voor een biertje). Om 20.00 gaan wij ons Menu del Dia eten in de bar.

1. Rob van der Velde:
    30 april 2018
    Blijft het weer zo slecht.
    Nog veel wandel plezier.
    Rob en Marielle
  2. ELLY:
    30 april 2018
    Zo,n beetje halverwege nu,gaat lekker zo, groetjes uit Heiloo
  3. Gerard:
    30 april 2018
    Hoi Mannen, volgens Google Maps was deze etappe 38 kilometer, volgens jullie reisblog 20.
    in Montamarta was eigenlijk een overnachting gepland.
    Het zijn respectabele afstanden, ik doe het jullie niet na, geniet dus via jullie uit de 2e hand. Ik zal die 38 km maar aanhouden voor de website.
  4. Edith:
    1 mei 2018
    Niet leuk; als je niet goed kan slapen, en al helemaal niet als er geen ventilatie is.
    Hopelijk is de volgende slaapplaats beter.
    De tuin van Noach, was die voor iedereen toegankelijk? Of Prive ?
    Nu , Suskes en tot de volgende verhalen.
  5. Paul:
    2 mei 2018
    De tuin was privé, en of het de tuin van Noach is weet ik niet. Ik vond hem leuk genoeg om op de foto te nemen.
  6. Groetjes Ria Put:
    3 mei 2018
    Leuke foto’s weer. Dat geeft een goed beeld wat jullie zien. Bedankt en succes verder🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️👍